Rabu, 04 November 2015

Sejarah Lavender Minyak Essential

Sejarah Lavender Minyak Essential

Menggunakan minyak pati adalah cara yang hebat untuk meningkatkan keseluruhan mental dan fizikal kesejahteraan. Ia adalah satu amalan yang telah diikuti dalam beberapa cara atau lain selama beribu-ribu tahun. Bau memberikan kita keselesaan dan keseronokan, itulah sebabnya kami menggunakan bunga dan kemenyan di rumah kami, memakai minyak wangi dan menikmati bau roti yang baru dibakar misalnya. Lavender minyak penting khususnya telah popular untuk beribu-ribu tahun. Ini adalah kerana bau adalah menarik dan menenangkan, yang sesuai untuk mereka yang mengalami kecenderungan saraf atau mereka yang hanya ingin berehat.

Sejarah minyak lavender adalah sangat kaya dan kuno. Ia telah digunakan secara perubatan kedua-dua dan sebagai minyak aromaterapi. Kita tahu bahawa ia telah digunakan di Greece purba, di mana doktor Pedanius Dioscorides yang telah ditemui yang ciri perubatan ia mempunyai. Dia menggunakan ini dalam kerja-kerja beliau sebagai seorang ahli botani dan farmakologi, yang juga menjadikan beliau seorang pakar dalam bidang ini. Sebelum dia ditemui ini, bagaimanapun, orang Yunani purba telah menggunakan minyak pati lavender sebagai minyak wangi standard. Amalan mereka telah diambil alih oleh orang-orang Rom, yang akan menambah kepada mandi mereka. Ini menjadi amat popular selepas Dioscorides penemuan, dan orang-orang Rom mula menggunakannya untuk kualiti antiseptik dan kesan penyembuhan keseluruhan. Ia adalah orang Rom yang tahu bahawa ia juga ditolak serangga, yang apabila ia telah dikesan oleh orang Mesir, yang mempunyai hubungan rapat dengan Empayar Rom. Mereka menggunakan minyak lavender dalam minyak wangi dan kemenyan mereka.

Ia terus digunakan sepanjang sejarah, sehingga walaupun Queen Elizabeth I dari United Kingdom mula menggunakannya dalam teh dia, yang dia fikir membantu dengan migrain dia kerap dialami. Malah, pengetahuan kita tentang manfaat lavender kini ditetapkan dalam batu. Rene Gattefosse, seorang saintis Perancis, jauh dibakar tangannya dalam letupan. Beliau mendapati bahawa minyak pati lavender dapat mempercepatkan pertumbuhan semula tisu yang diperlukan pada luka bakar beliau. Sejak itu, kami terus menggunakannya dalam teh kami, untuk membantu kita tidur, luka pakaian, mengurangkan tekanan dan juga melegakan kemurungan.

Salah satu sebab untuk populariti berterusan ini adalah kerana minyak adalah sangat selamat untuk digunakan. Ia boleh digunakan terus ke kulit, atau ia boleh dihidu sebagai minyak aromaterapi. Menyedut sangat menenangkan, merehatkan minda dan badan pada masa yang sama. Ia boleh dimakan dengan meletakkannya di dalam teh, terutamanya dengan madu mentah, untuk membuat tonik kesihatan yang sebenar. Orang juga menambah beberapa titik untuk mandi mereka untuk memberikan pengalaman yang lebih santai. Akhirnya, meletakkan beberapa titik di atas bantal yang membantu dengan tidur dan bersantai juga.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar