Rabu, 04 November 2015

Cara Berkesan Untuk Dapatkan menghilangkan sakit kepala secara semulajadi

Cara Berkesan Untuk Dapatkan menghilangkan sakit kepala secara semulajadi

Sering kali apabila seseorang individu mempunyai sakit kepala, tindak balas pertama mereka mungkin untuk mengambil lebih produk kaunter seperti aspirin atau sesuatu dengan ibuprofen di dalamnya untuk membantu meringankan kesakitan dan ketidakselesaan mereka. Jika anda sedang mencari lebih banyak cara semula jadi untuk menangani sakit kepala, tips berikut mungkin bantuan kepada anda.

Perkara pertama yang anda mahu lakukan jika anda mempunyai sakit kepala adalah minum air dan lihat jika itu sahaja membantu. Sakit kepala sangat biasanya disebabkan oleh dehidrasi. Sebab-sebab lain yang biasa sakit kepala mungkin berlaku adalah jika seseorang itu rendah pada magnesium mineral atau yang rendah dalam Omega-3 asid lemak.

Anda boleh cuba makan beberapa makanan dengan magnesium, atau anda boleh menambah sama ada secara lisan atau dengan menggunakan minyak magnesium untuk kulit anda. Menambah lebih banyak makanan yang merupakan sumber terbaik omega-3, seperti salmon atau sardin untuk diet anda mungkin bantuan juga.

Akhir sekali, anda akan mahu untuk mencari pencetus potensi yang boleh menyebabkan sakit kepala bermula. Pencetus sakit kepala yang terkenal adalah lampu neon, bunyi kuat menjengkelkan, kurang tidur, nitrat dan MSG dalam makanan, alahan, termasuk alahan makanan dan tekanan.

Jika anda rasa anda telah tertekan sejak kebelakangan ini, anda akan mahu untuk mencari cara-cara untuk berehat lebih, seperti mengambil mandi panas dan menambah dalam beberapa garam Epsom, yang berlaku mengandungi magnesium mineral.

Aromaterapi juga merupakan satu lagi cara yang baik untuk membantu tubuh berehat. Selepas tab diisi, anda boleh menambah beberapa titik minyak pati lavender untuk mandi garam Epsom anda sebagai rawatan aromaterapi berkesan.

Jika anda mahu mencuba ubat penahan sakit semula jadi untuk membantu meringankan kesakitan sakit kepala anda, halia telah diketahui untuk membantu dengan ketidakselesaan sakit kepala kerana ia mempunyai ciri-ciri anti-radang. Anda boleh membeli akar halia organik dan meletakkan beberapa dalam secawan teh atau menambah hidangan makanan yang berjalan lancar dengan halia dan lihat jika yang membantu mengurangkan kesakitan.

Satu lagi pelega kesakitan semula jadi kulit pokok willow putih. Kulit pokok willow putih tidak mengandungi sebatian aspirin yang telah diperolehi, namun ia tidak akan mengganggu lapisan perut seperti aspirin diketahui lakukan. Anda akan dapat untuk mencari di kedai makanan kesihatan tempatan anda atau secara online.

Apabila menggunakan sama ada sebagai halia atau kulit pokok willow putih sebagai pelega kesakitan semula jadi, anda akan mahu untuk membolehkan sekurang-kurangnya jumlah yang sama masa anda apa-apa ke atas ubat-ubatan kaunter yang anda mungkin telah digunakan sebelum ini akan bagi.

Mengambil pendekatan yang lebih semula jadi untuk membantu menangani punca masalah ini dengan memastikan anda minum air yang mencukupi, mendapat magnesium yang cukup dan omega 3 dalam diet anda, serta menangani sebarang pencetus tersembunyi, dengan baik boleh membuat sakit kepala satu perkara yang telah lalu untuk anda . Malah apabila berurusan dengan sakit kepala, pepatah lama "auns pencegahan bernilai satu paun untuk sembuh." masih berlaku.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar