Rabu, 04 November 2015

Manfaat Quinoa Kesihatan - 5 Sebab untuk mengambil lihat di Grain ini!

Manfaat Quinoa Kesihatan - 5 Sebab untuk mengambil lihat di Grain ini!

Hari ini saya akan berkongsi dengan anda beberapa faedah utama quinoa. Kilang itu sendiri berasal dari sekitar pergunungan Andes di Peru atau Bolivia, iaitu di Amerika Selatan. Selepas Cortes menawan Inca empayar, yang merupakan cerita yang menarik itu sendiri berkembang kilang itu digalakkan. Sebaliknya gandum dan barli sepatutnya digunakan.

Adakah anda fikir setiap orang serta-merta disesuaikan pergi gandum baru ini dan melemparkan quinoa? Tiada sudah tentu tidak. Akhirnya tumbuhan ini terdapat di seluruh dunia dan disambut untuk dipanggil bijirin ibu. Anda mungkin tertanya-tanya mengapa ia dipanggil hak bijirin ibu?

Quinoa mempunyai semua asid amino penting. Sebab-sebab mereka adalah penting kerana badan anda tidak boleh membuat mereka, tetapi perlu mendapatkan mereka melalui makanan. Beberapa tempat membuang asid amino perkataan sekitar seperti semua orang sepatutnya tahu apa yang dimaksudkan. Apa yang mereka lakukan ialah membina dan membaiki otot, organ-organ, rambut, kulit dan kuku. Jika anda tidak mendapat cukup asid amino perkara-perkara buruk boleh berlaku. Ini termasuk tahap tenaga yang rendah, kulit dan rambut gugur, masalah perut, tekanan dan senarai ini terus berkembang.

Siapa tahu mungkin sebab saya botak dan jenis pendek adalah kerana saya tidak mendapat cukup nutrien ini membesar. Seperti yang anda lihat mereka adalah penting, tetapi anda juga boleh mendapatkan mereka dalam jenama makanan tambahan juga.

Bolehkah anda meneka apa nombor 1 punca kematian di Amerika Syarikat adalah? Ia adalah penyakit jantung dan telah tersumbat arteri disebabkan oleh kolesterol merupakan penyumbang utama. Inilah sebabnya sesetengah pakar kesihatan tidak menggalakkan memakan lemak tepu kerana ia boleh meningkatkan kolesterol yang tidak baik.

Quinoa adalah serat larut dan membantu mewujudkan sesuatu yang dinamakan hempedu dalam sistem pencernaan anda. Hempedu ini adalah benar-benar baik untuk penghadaman dan meningkatkan keupayaan seseorang menyerap nutrien. Ia juga digunakan untuk membuat bahan buangan untuk menghapuskan bahan badan tidak boleh menggunakan. Dalam usaha untuk badan anda untuk membuat hempedu ini ia menggunakan kolesterol yang tersimpan di dalam hati. Seterusnya sehingga ia mengambil kolesterol di dalam saluran darah dan mengurangkan kolesterol keseluruhan seseorang.

Jika itu tidak cukup serat dalam bijirin ini super meningkatkan penghadaman kerana ia membantu langkah makanan melalui sistem anda. Ini boleh mengelakkan barangan seperti batu karang, sembelit dan juga mempunyai kulit berbau. Ya percaya atau tidak jika anda mempunyai sembelit kulit anda boleh menghasilkan bau yang tidak menyenangkan. Oh, ya, ia juga membantu dengan penurunan berat badan kerana anda mula berasa tidak lapar dengan makan ia.

Seterusnya bijirin ini adalah sumber yang benar-benar baik vitamin dan mineral. Ia mempunyai banyak vitamin B, dan termasuk mineral seperti magnesium, kalsium dan zat besi.

Sebagai kesimpulan segala-galanya di sini adalah 5 sebab untuk mengambil lihat Quinoa

Ia mempunyai semua asid amino
Ia mengurangkan kolesterol
Meningkatkan penghadaman
Membantu dengan penurunan berat badan
Ia juga mempunyai banyak vitamin dan mineral yang berguna

Tidak ada komentar:

Posting Komentar