Rabu, 04 November 2015

Bagaimana Anda Tahu Jika Anda Adakah Gejala Tekanan Laman?

Bagaimana Anda Tahu Jika Anda Adakah Gejala Tekanan Laman?

Jika anda Perlu Kafein untuk terus pergi, adalah Bosan tanpa sebab dan menghadapi masalah tidur, anda mungkin mengalami keletihan adrenal.

Keletihan adrenal juga dikenali sebagai adrenal Sindrom Keletihan adalah salah satu masalah kesihatan yang paling biasa yang berlaku kepada individu hari ini. Ia adalah sebahagian besarnya disebabkan oleh tekanan dan faktor-faktor lain, termasuk dysregulation sistem saraf, sistem imun, HPA (hipotalamus pituitari adrenal) Axis dan metabolik-pemakanan ketidakseimbangan.

Keletihan adrenal adalah koleksi tanda-tanda dan gejala, yang terhasil apabila kelenjar adrenal berfungsi di bawah tahap yang diperlukan. Kelenjar adrenal menghasilkan hormon seperti kortikosteroid daripada kolesterol, adrenalina dan norepinephrine; aldosterone; kortisol dan corticosterone; dan DHEA, estrogen dan testosteron.

Apabila kelenjar adrenal tidak berfungsi dengan baik. tahap hormon tidak mencukupi yang boleh membawa kepada pembangunan keletihan kronik. Ia juga boleh menyebabkan pelbagai gejala yang tidak spesifik lagi melemahkan.

Keletihan adrenal mempunyai pelbagai gejala seperti keletihan, masalah tidur pada waktu malam atau bangun pada waktu pagi, garam dan gula keinginan, dan memerlukan perangsang seperti kafein untuk mendapatkan sepanjang hari.

Gejala-gejala yang paling biasa ialah keletihan tidak lega dengan rehat atau tidur, keinginan untuk garam, alahan, kebimbangan dan kemurungan. Dalam kes-kes yang lebih teruk gejala termasuk pening apabila bangun dari duduk atau meletakkan jawatan, selesema berulang, selsema atau penyakit pernafasan dengan kelemahan dan keadaan autoimun yang berkekalan.

Dianggarkan 80% daripada orang yang mengalami keletihan adrenal dan gejala-gejala fizikal tekanan pada satu ketika dalam hidup mereka. Kerana ia sering terlepas pandang atau salah faham, orang menderita sia-sia selama bertahun-tahun tanpa rawatan. Kedua-dua lelaki dan wanita terlibat.

Faktor-faktor risiko yang paling biasa termasuk penyakit kronik, krisis kehidupan, jangkitan berulang seperti bronkitis atau radang paru-paru, situasi yang berpanjangan yang anda rasa terperangkap atau tidak berdaya, keletihan adrenal ibu semasa kehamilan, pemakanan yang tidak seimbang, penyalahgunaan dadah, tidak cukup tidur dan rehat atau mana-mana tekanan kronik keadaan.

Penentuan adrenal Sindrom Keletihan yang dibuat dengan menilai sama ada hormon adrenal telah berubah dari tahap optimum mereka. Ujian endokrin konvensional tidak menilai sindrom keletihan adrenal kerana mereka hanya menilai disfungsi melampau kelenjar adrenal seperti Penyakit Addison yang merupakan keadaan yang mengancam kehidupan. Seorang pengamal pemakanan atau holistik boleh menilai tahap hormon adrenal anda dan membantu anda mengembalikan mereka ke negeri yang optimum yang menyebabkan tindak balas tekanan yang sihat dan pemulihan. Berita baik adalah bahawa apabila tahap hormon anda telah kembali ke tahap yang optimum dan kelenjar adrenal anda telah sembuh, kesihatan yang baik akan mengikuti.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar