Rabu, 04 November 2015

5 Kebaikan Manipulasi tengkorak untuk Bayi

5 Kebaikan Manipulasi tengkorak untuk Bayi

Bayi daripada semua peringkat umur, bentuk dan saiz boleh mengalami trauma, sakit, tekanan, dan kegatalan lain. Ia seolah-olah keterlaluan untuk berfikir bahawa apa-apa makhluk yang mudah dan masih membentuk boleh mengalami aspek keperibadian dan kemanusiaan. Tetapi ia tidak mustahil, dan banyak dalam bidang perubatan percaya ia bermula dengan proses kelahiran dan pengalaman sendiri. Salah satu cara untuk memberikan kelegaan mungkin melalui manipulasi tengkorak untuk bayi.

Manipulasi tengkorak adalah satu prosedur yang lembut dan teknik yang melibatkan tulang tengkorak dan membran. Teknik lembut dan tepat digunakan untuk membantu memanipulasi tulang dan membran ke dalam kedudukan yang optimum. Secara umum amalan ini adalah begitu lembut yang disyorkan untuk bayi. Berikut adalah lima daripada banyak manfaat prosedur ini berkuasa.

Mampatan
Apabila bayi melalui saluran kelahiran, terdapat banyak tekanan dan rintangan, yang boleh memampatkan tulang-tulang tengkorak. Dengan berbuat demikian, tengkorak yang aneh berbentuk untuk seketika, tetapi juga, dimampatkan palet tengkorak boleh menjejaskan saraf di sepanjang tengkorak dan seluruh sistem. Teknik manipulasi boleh membantu untuk menyelaraskan semula tulang dan oleh itu mengurangkan tekanan dan mampatan yang membawa kepada rasa tidak selesa.

Penyusuan
Pemampatan atau tidak mampatan cukup sepanjang tengkorak juga boleh menjejaskan keupayaan bayi untuk menyusu. Bagi bayi yang dilahirkan melalui c-seksyen, sering terdapat ruang yang terlalu banyak di antara selera tengkorak, yang menghalang keupayaan untuk menyusukan. Masalah dengan penyusuan bukan sahaja membawa kepada kesukaran dalam mendapatkan berat badan, tetapi refluks walaupun bayi dan lain-lain masalah saluran GI. Manipulasi tengkorak untuk bayi boleh membantu untuk menyelaraskan tulang untuk penyusuan yang berkesan.

Ketegangan keseluruhan
Kadang-kadang bayi yang dilahirkan dengan ketegangan keseluruhan. Ini mungkin disebabkan oleh kehamilan yang bermasalah yang memberi kesan negatif kepada janin dalam rahim. Kadang-kadang lahir sangat cepat mewujudkan tahap yang sama ketegangan. Tidak kira, untuk bayi yang seolah-olah tdk dpt dihiburkan, manipulasi osteopathic boleh membantu untuk menenangkan dan menangani ketegangan, mewujudkan bantuan dari masa ke masa. Dengan menangani ketegangan bayi awal, ibu bapa boleh mencegah masalah kemudian.

Sakit telinga
Selalunya, kebimbangan yang sama dengan mampatan, terlalu banyak atau terlalu sedikit, boleh memberi kesan kepada saluran telinga dan fungsi pendengaran. Tiub Eustachio adalah sangat sensitif kepada mampatan kerana lokasi. Terlalu banyak atau terlalu sedikit boleh menjejaskan saraf, fungsi telinga, walaupun saliran, yang boleh membawa kepada kecenderungan untuk masalah pendengaran atau jangkitan kemudian. Mencari tanda-tanda potensi sakit telinga atau kebimbangan lain seperti saliran atau bayi menarik pada telinga.

Pembangunan
Sebagai bayi membesar dan berkembang, kebimbangan baru mungkin timbul. Kadang-kadang isu-isu dari kehamilan, melahirkan anak, dan hari-hari awal tidak boleh hadir sehingga beberapa bulan atau bahkan ke tahun-tahun kanak-kanak kecil. Apabila terdapat kebimbangan mengenai perubahan dalam tingkah laku seperti kecerewetan meningkat, kekurangan tidur atau makan, walaupun peningkatan jangkitan telinga atau faktor-faktor kesihatan yang lain, ia mungkin masa untuk bercakap dengan osteopati yang. Doktor osteopati boleh menyemak sejarah bayi dan mengesyorkan rawatan yang terbaik, sama ada manipulasi tengkorak untuk bayi atau teknik lain.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar