Rabu, 04 November 2015

Amalan Umur Panjang purba Didedahkan

Amalan Umur Panjang purba Didedahkan

Ramai orang telah bertanya kepada saya berapa lama saya telah bekerja dengan tenaga. Ia membuatkan saya ketawa! Semasa saya berumur kira-kira 12 tahun, saya sangat hiperaktif. Hari ini, mereka akan meletakkan saya di Ritelin atau Adderall atau mereka ubat-ubatan yang mereka berikan kepada kanak-kanak Attention Deficit Hyperactivity Disorder atau ADHD. Pretty tajuk mewah untuk seorang kanak-kanak yang yang penuh dengan tenaga dan tidak menepati sistem, tidak anda berfikir? Guru-guru yang dibenci itu dan ibu saya tidak bodoh gembira sama ada. Saya sentiasa mempunyai banyak tenaga. Ayah saya tidak fikir saya mengalami gangguan pada semua dan memberitahu ibu saya bahawa hanya bagaimana kanak-kanak lelaki. Dia berkata, "Anda tidak akan pernah memahaminya kerana anda tidak akan menjadi lelaki." Dia memberitahu ibu saya dia akan menjaga ia dan tidak perlu bimbang sama sekali. Beliau mendaftarkan diri saya dalam kelas seni mempertahankan diri, Jujutsu, dan kemudian beberapa tahun selepas itu, Aikido. Biar saya beritahu anda. Apabila saya pulang dari amalan, semua yang saya mahu lakukan adalah makan dan tidur; tidak berjalan di sekitar, tiada kanak-kanak hiperaktif. Ini adalah penawar yang besar.

Dalam pengenalan pertama saya ke kerja tenaga dalam tahun-tahun awal saya, mereka mengajar saya bagaimana untuk bekerja dengan tenaga, memindahkan tenaga, dan bagaimana untuk menggunakan tenaga untuk melindungi diri sendiri, melindungi diri dan membuat anda sihat dan kuat. Dan meneka apa yang berlaku? Mengajar saya bagaimana untuk memberi tumpuan dan kekal mendalam, dan nah, lihatlah, yang "ADHD" ajaib hilang.

Hari ini, dengan semua tekanan di sekolah dan semua tekanan di tempat kerja, orang mendapatkan hyper, kadang-kadang sangat bermakna dan marah. Saya belajar dari Perubatan Cina ia adalah satu ketidakseimbangan dalam sistem organ. Hati mempunyai kaitan dengan kemarahan dan jantung mempunyai kaitan dengan kebimbangan, tergesa-gesa dan tergesa-gesa. Apabila anda bekerja dengan tenaga, terdapat beberapa formula yang sangat tepat yang telah dibangunkan beribu-ribu tahun yang lalu. Mereka telah tertanam dalam sistem Oriental - Qi Gong, Nei Gong, dan Shen Gong. Qigong adalah "Chinese sistem penjagaan kesihatan purba yang mengintegrasikan postur fizikal, teknik pernafasan dan memberi tumpuan niat" .1 Nei gong, "yang bermakna 'kerja dalaman, memberi tumpuan kepada saluran tenaga paling dalam, yang kemudiannya terbuka dan mengukuhkan semua meridian badan ".2 Shen Gong sebenarnya amalan yang bekerja dengan roh. Ini adalah sistem utama yang melibatkan tenaga. Setakat yang amalan panjang umur bimbang, saya fikir ini adalah cara biasa hidup. Ayah saya adalah salah satu yang memulakan saya di jalan dan 60 tahun kemudian, saya masih kepada pengajaran jalan dan berkongsi maklumat ini dengan pelajar-pelajar dan pesakit.

Amalan seperti Yoga dan Latihan Dalaman boleh membuat anda lebih muda, sihat dan lebih bertenaga. Ini adalah amalan panjang umur sebenar. Setiap hari, kita mengetahui lebih lanjut mengenai kesihatan dan kesejahteraan dan sentiasa mencari sesuatu yang baru. Jika anda melihat kembali ke dalam masa, anda akan melihat bahawa amalan panjang umur telah wujud selama mana umat manusia. Kita semua berusaha untuk kekal muda, sihat dan hidup. Kuncinya adalah dalam amalan ini. Kita semua telah membaca tentang panjang umur dan Fountain Ponce de Leon Belia, dan terdapat iklan di televisyen setiap hari kira-kira jangka hayat formula terbaru dan terhebat. Yang benar adalah ia memerlukan latihan, disiplin dan konsisten untuk menjalani kehidupan yang panjang dan sihat.

Saya ingin anda yang terbaik dalam kesihatan anda, Kekayaan dan Kebahagiaan!

Dr Wu Dhi

Tidak ada komentar:

Posting Komentar