Rabu, 04 November 2015

Mempunyai Seorang Penyembuh Dalam Senarai Panggilan Kecemasan Anda Adakah Seperti pentingnya mempunyai GP On It

Mempunyai Seorang Penyembuh Dalam Senarai Panggilan Kecemasan Anda Adakah Seperti pentingnya mempunyai GP On It

Saya menulis artikel ini bagi pihak diri saya sebagai penyembuh alternatif, dan juga untuk pengamal perubatan di seluruh dunia.

Sebagai penyembuh, terdapat banyak perkara yang kita lakukan yang mungkin kelihatan tidak konvensional, dan sedikit ia mungkin kelihatan terlalu "woo woo". Selalunya peranan pengamal perubatan 'dilemahkan, mengkritik, mengejek dan kebanyakan orang tidak melihat nilai apa penyembuh tawarkan.

OK, kita tahu bahawa terdapat penyembuh minyak ular di luar sana yang telah memberi pengamal perubatan alternatif rep yang tidak baik. Tetapi ada juga banyak wang yang tidak beretika didorong doktor konvensional dalam amalan yang telah menyalahgunakan kod doktor etika tetapi masih ramai yang beralih kepada doktor konvensional apabila akan mendapat sukar.

Di Asia, walaupun perubatan tradisional telah wujud untuk masa yang lama - Perubatan Cina Tradisional mempunyai sejarah lebih daripada 2000 tahun, Ayurveda diketahui telah wujud selama lebih daripada 3,500 tahun, Jammu Perubatan dan juga mempunyai sejarah yang sangat panjang, semakin ramai orang yang 'lebih berpendidikan dan mempunyai peluang yang lebih baik dalam hidup berbanding dengan nenek moyang mereka telah lama ditched tradisi dan cara-cara yang lama untuk hidup kehidupan yang lebih menarik dengan kadar yang lebih cepat lengkap dengan ubat-ubat cepat untuk apa-apa dan semua masalah.

Ini bukan satu perdebatan mengenai sama ada lama adalah lebih baik daripada yang baru. Tetapi peringatan untuk tidak lupa bahawa beberapa cara yang baik tradisional lama boleh melakukan kerja yang sama baik dalam beberapa cabaran kesihatan.

Pada platform media sosial yang kita lihat banyak siaran-siaran dalam ubat semula jadi untuk somecommon dan kronik penyakit dan orang sebenarnya berminat dengan mereka dan berkongsi dengan rakan-rakan mereka. Tetapi berapa ramai orang yang benar-benar mempercayai ubat-ubatan?

Lebih kerap daripada tidak, orang secara automatik akan mendekati apa yang mereka tahu untuk menjadi 'lebih nyata dan apa yang memberi mereka rasa selamat. Apabila orang memberitahu saya bahawa ubat-ubatan barat adalah ubat sebenar, manakala perubatan alternatif seolah-olah seperti silap mengarahkan perhatian, saya rasa mereka tidak boleh lebih salah.

Pesakit tertakluk kepada ujian kepada ujian dalam perubatan barat untuk menentukan apa yang salah dengan mereka. Dalam perubatan alternatif, bomoh itu biasanya bertanya soalan mengenai fizikal, emosi, mental dan juga rohani mereka kesejahteraan untuk mendapatkan pandangan yang lebih menyeluruh dari apa yang berlaku di dalam kesejahteraan orang itu. Dalam usaha untuk melakukan kerja yang baik untuk menerima pandangan yang holistik, bomoh itu harus dapat mengamalkan apa yang mereka tahu, termasuk memastikan bahawa mereka sendiri kesejahteraan pada tahap fizikal, emosi dan mental adalah pada tahap yang terbaik mereka boleh, dan untuk memegang kepada cita-cita tertinggi mereka sebanyak mungkin.

Jika fokus seseorang adalah hanya pada telaga kesejahteraan fizikal pelanggan seseorang, maka seseorang pasti tidak dapat melihat gambar yang lebih besar memberikan pelanggan penjagaan yang terbaik. Tidak dapat tidak akan hanya dapat merawat gejala tetapi tidak punca.

Saya memerhatikan bahawa orang tidak menyedari betapa diri dan latihan dalaman tabib yang perlu melalui untuk menjadi penyembuh yang berkesan. Dan kebanyakan masa latihan yang menjadi sebahagian daripada budaya hidup bomoh itu, kerana bomoh itu memahami apa yang diperlukan untuk menjadi seluruh di peringkat fizikal, emosi, mental dan rohani.

Apabila orang meminta bukti, mereka sering lupa pengalaman manusia.

Menjelaskan kerja-kerja pengamal perubatan alternatif boleh disamakan dengan pengalaman menjelaskan apa cinta itu. Kita tahu ia di situ, tetapi ia adalah sukar untuk membuktikan dengan bukti bahawa ia wujud. Kerana ia adalah mengenai pengalaman manusia.

Oleh itu, mengambil contoh-contoh yang mempunyai rama-rama dalam perut, mempunyai ketulan di tekak, rasa emosi tertentu dan mengapa kita rasa cinta di tengah-tengah kawasan dada kami apabila jantung fizikal kita terletak di sebelah kiri dada kita, dan mengapa kita mengalami kemarahan lebih kerap daripada tidak di kawasan perut kita. Adakah apa-apa bukti kukuh untuk membuktikan pengalaman ini adalah nyata lain daripada hanya mempercayai bukti pengalaman manusia?

Kerja penyembuhan alternatif adalah tentang pengalaman manusia dan bagaimana untuk membolehkan pelanggan untuk mengalami sendiri secara keseluruhan lagi. Dan ia juga adalah tentang mencari di mana ketidakseimbangan berada di segala kemampuan yang tidak membenarkan pelanggan untuk berasa keseluruhan pada tahap fizikal, emosi, mental dan rohani.

Sebagai pelanggan penyembuh alternatif: anda bukan seorang statistik, anda adalah orang yang. Anda bukan percubaan, anda diberi penjagaan yang terbaik yang sesuai dengan keperluan anda yang unik. Anda bukan hanya tanggungjawab antara kakitangan senior dan junior, penyembuh anda sebenarnya kelihatan anda di mata anda dan berkomunikasi dengan anda. Anda bukan sahaja pesakit kakitangan perubatan yang pada nama sahaja, anda benar-benar klien penyembuh yang tahu sejarah anda dan terbuka untuk mendengar butiran intim anda kesejahteraan anda.

Terdapat satu lagi cara untuk penjagaan kesihatan anda, kerana anda tidak nombor, anda adalah seorang manusia.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar