Rabu, 04 November 2015

Dapatkan Piece anda Of The Pie Sebelum Anda Die

Dapatkan Piece anda Of The Pie Sebelum Anda Die

Saya telah bercakap dengan sepupu muda saya, Suzy, hari ini dan dia memberitahu saya bahawa dia membuat dua pai buah-buahan yang besar dan membawa mereka ke rumah kawan untuk makan malam. Saya berkata, "Suzy, saya tidak tahu anda yang diwarisi yang pai membuat gen daripada Nenek". Nenek kami adalah salah satu pembuat roti yang terbaik dan pai beliau adalah benar-benar istimewa. Saya memberitahu Suzy tentang cerita yang saya dengar tahun lalu dari ayah saya tentang pai Nenek. Ia kembali pada zaman Kemelesetan Besar. Nenek kami adalah seorang tukang masak yang hebat dan roti yang lebih baik. Dia membuat segala-galanya, seperti, mi buatan sendiri dari awal, kek, dan biskut. Semua orang mengasihi pai beliau. Mereka adalah yang terbaik! Lemon, ceri, blueberry, labu dan epal - anda sebut sahaja, Nenek berjaya.

Keluarga itu menetap di Michigan, dan satu sejuk, hari musim sejuk bersalji, Nenek membuat beberapa pai beliau terkenal untuk makan malam keluarga dan meletakkan mereka di sisi tetingkap sejuk. Seperti nasib akan ia, satu pai terbalik dan mendarat di salji baru jatuh. Sungguh memalukan!

Dalam kehidupan kita, terdapat begitu banyak yang kita lihat tumpahan, melarat, atau memecahkan, dan sebahagian daripada kita melihat hanya pai yang hilang dalam salji. Saya seorang pesakit menelefon saya dan berkata, "Saya akan masuk ke hospital untuk merawat kemurungan saya Ia adalah benar-benar buruk saya melihat mengecut dan dia membuang pil saya -... Tetapi mereka tidak melakukan apa-apa dan dia banyak wang saya perlu pergi ke suatu tempat yang boleh mengatasi perkara ini. Saya rasa bahawa saya tersangkut di dalam tempat yang sama tanpa alat-alat untuk menggali jalan saya keluar. Saya tidak pasti saya boleh bertahan. Saya benar-benar merasa putus asa ... "

Well, saya tahu dari pengalaman bahawa kehidupan kita adalah satu siri pelajaran yang perlu dipelajari. Jika kita berasa marah dan bengkok out-of-bentuk, ia memberi kesan kepada kesihatan kita dalam ketiga-tiga badan-badan, fizikal, mental, dan rohani. Jika pelajaran tidak belajar, kemungkinan besar, kita perlu mengulanginya lagi dan lagi, sehingga kita benar-benar belajar. Apabila ia terasa seperti "krisis kematian," ia adalah yang paling mungkin serupa dengan "krisis dalam kelahiran."

Selalu ada cara untuk menggali pai anda daripada salji. Apa yang diperlukan adalah bimbingan yang betul dan pendidikan.

Saya ingin anda yang terbaik dalam kesihatan anda, Kekayaan dan Kebahagiaan!

Dr Wu Dhi

P.S. Ayah saya dan dua bapa saudara saya berlari di luar dengan sudu di tangan mereka dan tidak membiarkan sedikit pai yang sia-sia.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar