Rabu, 04 November 2015

Kesihatan dan Bimbingan Kesihatan: Candida Sistemik Healing

Kesihatan dan Bimbingan Kesihatan: Candida Sistemik Healing

Candida sistemik boleh menyebabkan pelbagai masalah kesihatan, termasuk usus (IBS), gejala seperti selesema, penglihatan tidak menentu atau tempat-tempat di mata, keresahan dan kebimbangan, kehilangan nafsu seks, sakit kepala dan migrain, kabus otak, sakit sendi dan otot sakit (fibromyalgia) dan dalam kes-kes paling teruk; kemurungan dan pemikiran membunuh diri, keletihan kronik (CFS) dan kolitis Taw ini. Oleh itu, perubahan diet utama adalah perlu untuk merawat dan menyembuhkan candida sistemik.

Saya percaya bahawa punca utama kekurangan oksigen dalam sel-sel adalah kekurangan kronik nutrien penting, vitamin, asid amino, mineral dan unsur surih. Jika keperluan nutrisi badan selular ini sentiasa dipenuhi maka setiap sel akan konsisten digantikan dengan sel baru yang sihat yang akan mengekalkan sistem imun yang kuat, menyebabkan keupayaan semula jadi badan untuk menjaga kedua-dua candida dan sel-sel kanser di teluk. Banyaknya tindak balas biokimia dan fungsi sel yang lain bahawa badan pintar lancar melakukan setiap saat setiap hari memerlukan nutrien penting dalam setiap sel. Oleh itu, kekurangan nutrien kronik dan berlebihan hasil pengambilan gula dalam kekurangan oksigen selular, dan akhirnya kepada penyakit.

Cancer suka gula kerana, sama seperti dengan sel-sel prokariot dan ragi kulat candida, ia anaerobik. Dr Warburg membuktikan bahawa punca utama kanser adalah penggantian pernafasan oksigen di dalam sel-sel badan yang normal oleh penapaian gula. Apabila anggur menapai menjadi wain, yis berinteraksi dengan gula dalam jus untuk mewujudkan etil alkohol, menyebabkan tindak balas anaerobik dan pelepasan karbon dioksida. Seperti kanser, yis candida hidup subur kerana penapaian gula di dalam sel-sel. Oleh itu, bagi kanser dan candida (yis penumbuhan yg terlalu cepat) pencegahan, badan itu mempunyai untuk mengekalkan, pernafasan yang stabil sihat oksigen dalam sel-sel dan bukannya dengan penapaian gula berterusan dalam sel-sel.

Pada tahun 1924, penyelidik saintifik, Otto H. Warburg, MD, telah menulis mengenai hubungan oksigen ke pH sel-sel kanser persekitaran dalaman. Beliau percaya bahawa terdapat hubungan langsung antara kanser dan oksigen. Dalam karyanya, "The Metabolisme Tumor," Warburg menunjukkan bahawa semua jenis kanser dicirikan oleh dua keadaan: asidosis dan hipoksia atau kekurangan oksigen. Beliau mendapati bahawa kanser dan kekurangan oksigen seiring kerana dia membuktikan bahawa sel-sel kanser adalah anaerobik dan oleh itu tidak boleh hidup dalam kehadiran oksigen. Oleh itu, jika mereka tidak boleh memakan oksigen, apa yang anda fikir sel-sel kanser makan? Ya, betul: gula.

Hanya diet ketogenic boleh memulihkan keseimbangan semulajadi badan dalam sistem penghadaman. Ini akan meningkatkan sistem imun, mengembalikan keseimbangan bakteria kesihatan dalam usus, serta bekalan oksigen ke sel-sel. Tambahan pula, apabila anda menghapuskan berkanji, makanan karbohidrat tinggi dari diet anda, anda secara semulajadi akan menggantikan mereka dengan yang padat dengan nutrien, anti-oksida sayuran kaya. Ini menyediakan pejuang radikal bebas yang mencukupi dan kanser menekan sel-sel untuk melakukan kerja mereka dan menjaga sel-sel berbahaya di teluk, dengan itu memanjangkan hidup anda dan membolehkan badan pintar anda untuk mencapai kesihatan yang sempurna dan kesejahteraan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar