Rabu, 04 November 2015

Dicabut dan Memeluk Tukar

Dicabut dan Memeluk Tukar

Bagi 16 tahun yang lalu, saya telah tinggal di sebuah pulau halangan dalam sebuah rumah kecil beberapa blok dari laut di Miami Beach hanya 10 minit dari pejabat saya. Tempat ini permata. Saya mempunyai 2 pokok besar mangga di belakang rumah, beberapa dozen pokok pisang, dan 20 pokok betik yang menghasilkan buah-buahan manis lazat sepanjang musim panas. Di sebelah rumah, saya menanam taman Feng Shui penuh dengan herba dan sayur-sayuran yang menghasilkan tomato, salad, kangkung, brokoli, bayam dan sayur-sayuran lebih daripada sebuah keluarga yang besar boleh makan dan itu semua organik. Makan dari tanah adalah salah satu cara yang terbaik untuk menyuburkan badan, minda dan semangat. Bagi saya, yang bekerja di taman adalah cara yang baik untuk menghilangkan tekanan dari kerja dan kegembiraan untuk melihat usaha saya berkembang. Taman semakin bertambah pada kadar sendiri. Anda tidak boleh tergesa-gesa atau memperlahankannya, tetapi ia memerlukan hanya beberapa perkara yang perlu grow- hak tanah, air dan cahaya matahari. Jika pH tanah terlalu berasid, anda akan mendapatkan tanaman yang miskin. Jika taman itu tidak disiram, taman anda akan kering. Dan jika tidak ada cahaya matahari, tiada apa yang berlaku sama sekali. Taman adalah hampir sama dengan badan kita. Kita perlu terus alkali sistem dalaman kita dan bukan berasid untuk kekal sihat dan, tanpa ragu-ragu lagi, kita perlu untuk diminum. Bagi cahaya matahari, ia adalah salah satu faktor terbesar dalam membuat kita bahagia, bersemangat dan bebas daripada kemurungan dan keresahan.

Selama bertahun-tahun, saya telah hidup kehidupan yang terpesona di tempat yang terpesona berhampiran laut. Tetapi sekarang, saya akan membuat beberapa perubahan. Saya dalam proses pembungkusan sehingga semua barang-barang saya dan berkata selamat tinggal kepada rumah pantai saya dan mencari tempat baru. Ia bukan idea saya, tetapi perubahan berlaku yang membuat kita berubah dan berkembang sama ada kita suka atau tidak. Dalam tempoh beberapa bulan akan datang, mereka akan merobohkan rumah dan membina 17 kondominium di hotel itu.

Kebanyakan orang tidak keberatan berubah selagi ia tidak mengubah kehidupan mereka. Perubahan adalah peluang bagi kita untuk berkembang. Salah satu sebab yang berjalan planet ini adalah untuk berkembang, seperti taman sayur-sayuran. Kami mahu menjadi kuat, produktif, dan menjadikan dunia kita tempat yang lebih baik. Ramai di antara kita terperangkap dalam satu keadaan yang menghalang kita hamba kepada pekerjaan, hubungan kita, atau masyarakat. Saya mendengar orang mengatakan ini sepanjang masa, "Ini adalah betapa hidup saya." Di planet ini, anda mempunyai apa yang dipanggil 'kebebasan' tetapi kebanyakan orang tinggal di tempat yang ketakutan. Mereka takut untuk membuat perubahan, mereka takut untuk membuka kepada perubahan. Dan mereka tidak pernah mengalami potensi sebenar mereka. Perubahan adalah sesuatu yang kita mahu untuk mengalu-alukan ke dalam hidup kita. Ia memaksa kita untuk berkembang. Apabila pelajar datang ke kelas saya, atau pesakit masuk ke pejabat saya, yang mereka cari sesuatu yang baru, sesuatu untuk menjadikan mereka lebih baik dari segi mental, fizikal, emosi, rohani dan psikologi. Jika mereka terus berbuat Corak yang sama mereka berulang-ulang, dan mengharapkan hasil yang berbeza, saya akan memanggil kegilaan ini.

Menerima perubahan dan membuka kepada sesuatu yang baru hari ini. Jika kamu tidak mengamalkan latihan dalaman seperti pengisian Qi Gong, mengambil peluang. Mungkin ia akan membuat anda tidak selesa, atau ia mungkin mengambil masa anda di luar rutin biasa anda, tetapi ia akan membuat anda berubah menjadi lebih baik.

Saya ingin anda yang terbaik dalam kesihatan anda, Kekayaan dan Kebahagiaan!

Dr Wu Dhi

Tidak ada komentar:

Posting Komentar