Rabu, 04 November 2015

Kesedaran Essential Dalam Jenis Badan Diet

Kesedaran Essential Dalam Jenis Badan Diet

Adakah anda tahu bahawa diet jenis badan akan membawa anda kesihatan yang optimum dan mengeluarkan anda daripada kemungkinan penyakit masa depan? Memahami bahawa penyakit tidak adalah satu kemestian bahawa rakyat perlu bertahan. Anda akan mendapati bahawa ada orang yang tidak jatuh sakit dan anda tertanya-tanya apa yang mereka lakukan untuk menjaga diri mereka kuat walaupun pada usia emas.

Jawapan kepada yang sedar bahawa badan kita mempunyai pilihan pemakanan yang berbeza, sesuai dengan jenis badan kita ada. Bunyinya mungkin terlalu rumit untuk anda kerana kami diberi maklumat yang lama dahulu, ketika kami berada di sekolah rendah, bahawa kita perlu makan sayur-sayuran berdaun hijau dan perlu minum susu kita kerap. Anda masih tertanya-tanya bahawa semasa anda mengikuti kaedah-kaedah lama untuk diet yang baik, tetapi mengajukan pertanyaan, "Mengapa saya kembung?". Kami diberitahu untuk mengambil protein dan produk daging untuk membuat kita kuat. Walau bagaimanapun, dengan eksperimen yang teliti oleh pakar-pakar pemakanan perubatan alternatif, tubuh kita didapati mempunyai pilihan terpilih apabila ia datang kepada bahan yang kita masukkan ke dalam mulut kita.

Untuk memberikan anda gambaran yang lebih baik tentang perkara ini, di sini adalah senarai jenis tubuh manusia dengan keperluan sepadan pemakanan mereka:

Jenis badan adrenal perlu berhati-hati dengan tekanan darah tinggi dan fungsi yang rendah tiroid dan kelenjar pituitari mereka. Oleh itu, mereka cenderung untuk mempunyai metabolisme yang perlahan dan dengan mudah boleh mendapatkan berat badan berlebihan dengan makanan yang tidak betul. Paling mudah terdedah kepada kawasan lemak adalah batang, punggung dan perut. Mereka perlu makan makanan yang tinggi protein dan lemak tetapi harus mengelak daripada sayur-sayuran yang dikenali sebagai "cruciferous". Beberapa contoh ialah kubis, kubis bunga, brokoli dan Collard hijau. Oleh itu, menurut prinsip diet jenis badan, diet sayur-sayuran shake diperbuat daripada daun ini harus dielakkan oleh jenis adrenal.

Jenis badan tiroid yang panjang dan tanpa lemak. Mereka muncul dengan badan-badan langsing dan boleh mempunyai kadar metabolisme yang tinggi. Kelenjar tiroid mereka boleh mempunyai fungsi perlahan yang menjadikan dipengaruhi halus yang tinggi dan terdedah kepada isu-isu dalam gula darah. Berbeza dengan jenis adrenal, mereka hanya perlu mengambil rendah lemak dan protein yang rendah tetapi seperti badan adrenal, sayur-sayuran cruciferous tidak perlu dimasukkan dalam diet.

Perempuan gonad mempunyai badan hourglass berbentuk. Lelaki gonad kebanyakannya mendapatkan botak dan mempunyai bulu badan lebih tebal. Seperti adrenal, mereka perlu diberi pengambilan protein yang tinggi lemak dan tinggi. Sawi, brokoli, arugula, tauge, lobak, kubis bunga dan sayur-sayuran cruciferous lain adalah sesuai untuk jenis badan gonad. Bagaimanapun, elakkan makanan berasaskan soya kerana mereka tidak baik untuk jenis badan ini. Mereka terdedah kepada mempunyai isu-isu reproduktif dan kebotakan cepat bagi lelaki.

Jenis badan pituitari boleh mendapatkan lemak seluruh tubuh mereka disebabkan oleh pembendungan cecair. Ini adalah disebabkan oleh disfungsi dalam sistem limfa dan dengan itu, metabolisme rendah dicetuskan. Mereka digalakkan untuk mengambil soya dan sayur-sayuran cruciferous. Mereka tidak boleh diberikan yang tinggi lemak dan makanan protein tinggi.

Makan makanan yang betul untuk jenis badan anda akan membuat anda kehilangan berat badan dengan cepat jika anda kelebihan berat badan dan anda akan dapat menjalani kehidupan yang sihat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar