Rabu, 04 November 2015

Penyakit psikiatri atau ketidakseimbangan kimia di dalam otak?

Penyakit psikiatri atau ketidakseimbangan kimia di dalam otak?

Satu perkara yang baru-baru ini di dalam berita televisyen BBC dipaparkan seorang ibu dengan kanak-kanak terbantut fizikal dan mental. Imbasan otak semasa dilahirkan tidak menunjukkan sebarang kelainan, jadi apa yang boleh menjadi masalah?

Para doktor boleh menawarkan sebarang pertolongan supaya dia menghabiskan masa selama enam tahun akan datang belajar perubatan untuk melihat jika dia boleh datang dengan jawapan. Beliau membuat kesimpulan bahawa ada sesuatu telah ketidakseimbangan kimia di dalam otak anaknya. Analisis darah menunjukkan kekurangan magnesium kasar. Selepas terapi magnesium intravena kanak-kanak itu telah bertambah baik. Ia teori bahawa keracunan merkuri yang mungkin telah menyebabkan keadaan selepas kerja-kerja pergigian yang banyak semasa mengandung.

Saya tertanya-tanya berapa ramai kanak-kanak mempunyai kekurangan pemakanan kecil atau besar, atau keterlaluan dalam unsur-unsur toksik yang tidak muncul sebagai upaya diiktiraf, tetapi sebagai masalah tingkah laku serta pelbagai gangguan kesihatan yang lain.

Saya mendengar doktor mengatakan bahawa diet adalah faktor dalam hanya 5% daripada kanak-kanak Attention Deficit. Dia melihat ada masalah dalam memberi mood mengubah ubat-ubatan untuk kanak-kanak berusia tiga.

Saya menganggap dia tidak akan berminat untuk meninjau kemungkinan ketidakseimbangan neurotransmitter dalam otak akibat dehidrasi kronik.

Saya tidak rasa dia akan terlibat di kesan pengambilan kafein berlebihan dalam yang semakin berkurangan tenaga yang tersimpan di dalam otak, yang menyumbang kepada tahap tumpuan yang lebih pendek, atau untuk menghalang mereka daripada sistem enzim yang diperlukan untuk pembelajaran dan pembangunan ingatan.

Adakah dia bertanya tentang penggunaan kanak-kanak itu aspartame yang mempunyai kesan perangsangan pada otak?

Adakah dia mencari kekurangan zink, magnesium, vitamin B atau asid lemak?

Adakah dia menyiasat kesan pengambilan gula berat, atau makanan dan alahan kimia?

Adakah dia memeriksa kehadiran logam toksik?

Akan menganggap bahawa kanak-kanak itu mungkin sangat sensitif kepada frekuensi elektronik tahap rendah dan radiasi gelombang mikro?

Ia mengambil masa yang ingin tahu ibu dan keazaman untuk membantu anaknya. Mungkin filem yang akan dibuat cerita dia pergi bersama-sama dengan Minyak Lorenzo dan kisah Cousins ​​Norman memberitahu dalam Anatomi Penyakit yang.

Mungkin pesakit perlu bersyukur apabila doktor memberitahu mereka bahawa tiada apa yang boleh dilakukan, atau tidak ada yang salah dengan mereka yang pakar psikiatri yang baik tidak dapat menyelesaikan. Ia memberikan yang ditetapkan di antara mereka mempunyai peluang untuk mencari diagnosis dan bentuk rawatan untuk diri mereka sendiri. Dan jika mereka memerlukan bantuan, ia kemungkinan besar akan menjadi pintu alternatif dan pengamal kesihatan pelengkap mereka mengetuk.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar