Rabu, 04 November 2015

Kesan Side Dilema

Kesan Side Dilema

Secara teori ia mudah untuk menjaga kesihatan anda. Makan pilihan makanan yang seimbang termasuk buah-buahan, sayur-sayuran, dan bijirin; dan jika anda makan daging, ini bermakna memastikan bahawa mereka adalah tanpa lemak. Selain daripada makan yang betul, anda perlu untuk mendapatkan senaman yang kerap, rehat yang betul, dan mencari jalan untuk menghilangkan tekanan. Jika pilihan makanan anda meninggalkan anda dengan defisit pemakanan, mengambil makanan tambahan yang sesuai; dan apabila tulang dan otot anda tidak berfungsi nyenyak, melawat chiropractor untuk mendapatkan mereka diselesaikan. Ia semua bunyi cukup mudah, bukan? Dalam teori ya, namun begitu ramai yang tidak mengikuti langkah-langkah mudah untuk menjaga kesihatan mereka di dalam semakan.

"Saya mengambil Metformin untuk kencing manis yang disebabkan oleh Hydrochlorothiazide saya ambil untuk tekanan darah tinggi yang saya dapat dari Gaut aku jadikan insomnia disebabkan oleh Xanax saya ambil untuk kebimbangan yang saya dapatkan dari Wellbutrin aku jadikan keletihan kronik yang saya dapat dari Lipitor yang saya ambil kerana saya mempunyai kolesterol tinggi kerana diet yang sihat dan senaman dengan penjagaan kiropraktik kerap dan pemakanan tambahan yang unggul adalah terlalu banyak masalah! "

Dan kemudian satu hari tiba-tiba, sehingga timbul kesihatan beberapa isu satu. Oleh kerana lebih mudah, dan kerana mereka benar-benar tidak boleh diganggu untuk makan dengan betul dan meningkatkan latihan dan lain-lain, ramai yang akan melihat kepada ubat untuk menangani isu seperti - kolesterol darah tinggi, sebagai contoh. Kolesterol darah tinggi adalah mudah untuk membetulkan dengan diet yang sihat, atau walaupun dengan diet yang agak sihat ditambah pula dengan makanan tambahan holistik. Walau bagaimanapun, jika cara sihat tidak diterima pakai, ubat-ubatan boleh diberikan untuk membetulkan isu-isu kesihatan itu.

Ubat-ubatan yang kita ambil boleh membawa kepada masalah kesihatan yang selanjutnya. Kita panggil 'kesan sampingan' isu-isu itu; tetapi apabila mereka melampaui ringan, mereka boleh sebenarnya menjadi isu-isu kesihatan yang besar, atau bahkan yang lebih besar daripada yang anda awalnya mengambil ubat untuk pertempuran. Jadi, jika anda tidak mengambil langkah-langkah asas yang perlu untuk membetulkan kesihatan anda, apa yang berlaku apabila kesan-kesan sampingan ubat anda mula tercetus? Akan anda mungkin mengambil ubat-ubatan lain untuk membetulkan masalah kesihatan ia menyebabkan?

Kenyataan yang dinyatakan di atas bunyi gila - benar-benar gila sebagai sesuatu perkara yang sebenarnya. Tetapi bayangkan ini - ia berlaku sepanjang masa, hanya kerana kita begitu mendalam tenggelam dalam kehidupan seharian, kita tidak berhenti cukup lama untuk berfikir dan memahami gambaran yang lebih besar untuk kesihatan secara keseluruhan. Dalam erti kata lain, jika senario itu telah muncul, sebahagian besar akan kekal tidak menyedari hakikat bahawa ia sedang berlaku.

Ia agak mudah untuk menghentikan kitaran ganas ini. Hentikan sekarang untuk memikirkan, senarai kedai runcit sihat yang lebih baru. Kemudian keluar dan membeli item-item. Makan sihat dari apa yang anda beli. Senaman, mengambil langkah-langkah untuk melepaskan tekanan dan ketegangan. Selepas anda telah ditukar kepada cara yang lebih baru anda, sihat hidup, melakukan penilaian untuk menentukan apa-apa kelemahan pemakanan dan mengambil makanan tambahan yang perlu untuk mewujudkan keseimbangan dalam regimen baru anda.

MUDAH, ya, dalam teori ia adalah! Satu-satunya perkara mungkin berdiri di jalan anda adalah anda. Membuka minda anda hari ini untuk membuat, gaya hidup yang lebih baru sihat yang anda layak.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar