Rabu, 04 November 2015

Break Kitaran Antibiotik yang

Break Kitaran Antibiotik yang

Minggu lepas Tim (bukan nama sebenar) datang berjumpa dengan saya dengan ibu beliau. Beliau telah memanggil saya mengatakan beliau mengalami alahan makanan banyak. Apabila saya bertanya kepadanya bagaimana kehidupan akan, dia memberikan saya 'ibu jari ke tepi' dan bukannya 'pujian'. Makna kehidupan biasa-biasa sahaja tetapi tidak sama besar seperti yang diharapkan pada usia 8-tahun-yang patah hati saya.

Sebab?

Dia sakit selalu.

Mengalami jangkitan telinga banyak awal, beliau telah berkali-kali menjadi antibiotik diberikan. Terdapat beberapa tempoh tahunan bronkitis dan lagi lebih antibiotik sekurang-kurangnya dua kali setahun. Ini dia lemah dan menyebabkan asma, yang menyebabkan perjalanan yang kerap ke hospital akibat pernafasan kesukaran beliau. Ibunya mengakui dietnya agak tinggi gula, yang tidak membantu kerana gula menekan sistem imun. Tahun lalu, beliau mengalami pneumonia dan kini sistem imunnya lemah telah menyebabkan alahan makanan dan candida - hal melimpah-limpah yis.

Antibiotik yang perlu dan tidak ternilai. Bagaimanapun, ketika mereka berhenti jangkitan, mereka menghapuskan kedua-dua bakteria jahat yang menyebabkan masalah dan bakteria baik yang penting untuk fungsi imun yang sihat.

Jika anda mengambil antibiotik, adalah penting, selepas rawatan, anda mengambil probiotik yang berkualiti tinggi untuk tiga bulan. Probiotik memulihkan mereka bakteria sihat yang begitu penting untuk penghadaman dan sistem imun yang sihat.

Penawar semula jadi untuk jangkitan telinga

Apabila Tim adalah seorang bayi jangkitan telinga penderitaan, ibunya boleh cuba bawang putih (ia mempunyai sifat antibiotik menakjubkan) sebelum mengambil antibiotik.

Peel ulas bawang putih, letakkan di dalam jumlah yang sangat kecil air di dalam periuk dan panaskan untuk membiarkan jus melarikan diri. Sejuk ke suhu bilik. Memusingkan kepala ke arah sisi, letakkan beberapa titik dalam telinga dan biarkan ia duduk kira-kira 5 minit. Adakah telinga yang lain. Jika anda menangkap jangkitan telinga pada awal, anda akan dapat untuk menyembuhkan tanpa antibiotik.

Produk yang mengandungi akar Astragalus juga sangat bermanfaat dalam meningkatkan sistem imun yang lemah.

Badan itu mempunyai keupayaan semulajadi untuk memulihkan diri sendiri apabila diberi alat yang tepat. Tim masih muda, jadi dengan regimen probiotik, dia akan sembuh dengan cepat. Dengan ibunya di atas kapal untuk menyediakan makanan sihat dan makanan ringan dan makanan tambahan untuk meningkatkan sistem imun, dia pasti akan memberi ibu jari tidak lama lagi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar