Rabu, 04 November 2015

Produk organik: Pemahaman yang lebih baik dari apa yang mereka

Produk organik: Pemahaman yang lebih baik dari apa yang mereka

Kesihatan dan kesejahteraan industri hari ini memberi tumpuan kepada makanan kesihatan, pakaian, aksesori fesyen, barang keperluan kecantikan dan produk-produk lain yang serupa yang memberi manfaat yang paling sihat. Terdapat skim pemasaran yang menunjukkan penggunaan produk organik. Ramai orang mendengar tentang mereka walaupun mereka tidak benar-benar pasti apa yang membuat produk tersebut berbeza dari yang lain.

Penerangan ringkas produk organik

Ia adalah semula jadi, yang tidak dirawat dan tidak ditapis. Ia pada dasarnya bermakna bahawa apa-apa benda organik adalah salah satu yang bebas dari bahan kimia atau apa-apa tiruan.

Apakah produk-produk ini

Ini boleh didapati untuk dijual dalam talian, anda boleh membeli di pasar raya dan kedai-kedai kesihatan. Pilihan popular adalah buah-buahan organik dan sayur-sayuran. Terdapat ubat-ubatan organik juga. Produk organik juga merangkumi sabun, syampu, losyen dan barangan kecantikan yang lain. Kebanyakan keperluan penjagaan kecantikan berjaya dipasarkan di seluruh dunia. Pada masa ini, terdapat pakaian organik dan pakaian seperti baju, pakaian, aksesori fesyen dan barang-barang lain yang serupa.

Mereka membesar dalam persekitaran yang terkawal tanpa menggunakan dirawat baja, bahan kimia dan racun perosak. Petani menggunakan pertanian organik di mana tanah adalah dalam keadaan semula jadi, tanpa bahan kimia dan rawatan, memastikan tanaman bersih dan sihat.

Begitu juga, pertanian organik melibatkan membela haiwan seperti lembu, ayam, babi dan lain-lain sumber daging dan ayam dalam persekitaran yang dikawal dengan baik. Haiwan ini makan makanan semula jadi tanpa bahan kimia. Hanya penggunaan minimum ubat-ubatan untuk penjagaan haiwan ini digunakan apabila perlu. Jadi, jika anda membeli daging organik dan ayam, maka anda rasa lega kerana apa yang anda makan adalah selamat dan sihat.

Faedah yang anda menikmati

Produk organik adalah mesra alam sekitar dalam semua aspek. Pertama, bahan kimia yang berbahaya tidak bercampur dengan tanah semula jadi bumi. Produk-produk ini membekalkan nutrien dan mineral untuk mengekalkan badan yang sihat sebanyak mungkin.

Begitu juga, prosedur pertanian organik melindungi ekosistem semula jadi bumi. Oleh itu, lebih khusus dan teknik kawalan yang digunakan untuk memastikan pertumbuhan yang selamat dan sihat haiwan, buah-buahan, sayur-sayuran dan tanaman lain.

Masalah mengenai penerimaan produk organik

Produk-produk ini tidak ke pengeluaran besar-besaran yang besar kerana masih ada petani yang memilih kaedah lama menanam tanaman mereka dan meningkatkan haiwan mereka. Malangnya, tidak ada maklumat yang mencukupi untuk mendidik dan melatih orang-orang yang ke dalam pertanian dan pengeluaran makanan.

Untuk beberapa tahun lepas, masih terdapat beberapa isu-isu yang bercanggah mengenai produk organik sebagai pilihan yang lebih sihat. Walau bagaimanapun, adalah keputusan peribadi anda sebagai pengguna untuk membuat pilihan ini jika anda mahu menggunakan produk organik dan termasuk ini ke dalam gaya hidup anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar