Rabu, 04 November 2015

Kaedah Asli Bantu Pain Control

Kaedah Asli Bantu Pain Control

Terdapat banyak keadaan biasa yang menyebabkan rakyat menderita untuk sakit kronik. Beberapa keadaan dan kecederaan memerlukan rawatan jangka panjang atau mereka hanya boleh dirawat dan tidak sembuh. Bagi pesakit yang berhadapan dengan seumur hidup sakit, kaedah pengurusan kesakitan boleh digunakan untuk meningkatkan kualiti hidup mereka.

Beberapa keadaan yang mungkin memerlukan rawatan untuk menguruskan kesakitan ialah:

• Sakit Belakang Rendah

• Kecederaan Sukan

• Migrain

• Sakit Sendi dari Arthritis

• Kecederaan Kemalangan Auto

• Kanser

Pelbagai jenis rawatan yang digunakan hari ini untuk merawat sakit, termasuk kaedah tradisional seperti penggunaan ubat-ubatan dan suntikan serta rawatan alternatif seperti akupunktur. Jenis-jenis terapi juga digunakan dalam pengurusan kesakitan bersama-sama dengan perubahan gaya hidup yang telah terbukti membawa kelegaan.

Sakit kronik adalah yang tidak pernah benar-benar jauh. Kadang-kadang ia datang pada serta-merta apabila berlaku kecederaan atau membina dari masa ke masa disebabkan oleh jangkitan atau penyakit. Selepas lama bertahan hari sakit kronik demi hari, ia mula mengambil tol pada emosi anda sebagai tambahan kepada kesejahteraan fizikal anda secara keseluruhan.

Walaupun kaedah yang serius mungkin diperlukan untuk mengurangkan kesakitan, terdapat beberapa langkah mudah yang boleh diambil sendiri untuk mengurangkan kesannya termasuk:

• Kurangkan kafein dan minum lebih banyak air. Menyimpan badan anda terhidrat telah terbukti menjadi cara yang berkesan untuk mengurangkan beberapa jenis kesakitan, termasuk sakit kepala atau sakit belakang yang lebih rendah. Minuman dengan kafein sebenarnya menambah kepada masalah semasa air tidak kerja tanpa menambah kalori atau natrium.

• Makan lebih makanan semula jadi dalam diet anda dan menghapuskan makanan yang diproses. Beberapa buah-buahan dan sayur-sayuran semulajadi anti-radang yang juga mengurangkan gejala sakit. Ini termasuk sayur-sayuran berdaun, produk soya, asparagus, kranberi, ceri, dan makanan lain yang tinggi dalam Omega-3 asid lemak.

• Sesetengah makanan juga mempunyai keupayaan semula jadi untuk menyebabkan keradangan dan harus dielakkan. Selain makanan yang diproses, mengelakkan tomato, terung, tenusu termasuk telur, daging merah lemak, wain merah, buah-buahan sitrus seperti oren dan lemon, coklat, produk gandum, dan minuman dengan kafein.

• Rempah Kunyit terkenal dengan ciri-ciri anti-radang dan ia adalah mudah untuk digunakan dalam semua jenis makanan dengan hanya percikan di atas.

• teknik Mind / badan sering digunakan untuk pengurusan kesakitan, termasuk latihan pernafasan dan yoga. Kaedah-kaedah ini mengurangkan kesan tekanan pada minda dan badan sambil memberi kelegaan kesakitan bagi pesakit kronik.

Walaupun kaedah ini sering afektif dalam sememangnya mewakili atau mengurangkan kesakitan, sesiapa sahaja yang kehilangan kualiti hidup kerana sakit kronik bagi apa-apa sebab perlu berjumpa doktor yang pakar dalam pengurusan kesakitan untuk menilai keadaan mereka dan menentukan pilihan mereka untuk mendapatkan bantuan yang akan membantu mereka kembali kepada gaya hidup yang lebih normal. Bukan steroid ubat anti-radang, anestetik setempat melalui suntikan, terapi fizikal, akupuntur, terapi haba, terapi Shockwave dan pembedahan hanya sebahagian daripada kaedah pengurusan kesakitan yang ada hari ini. Doktor anda akan dapat membantu anda menentukan terapi atau gabungan kaedah rawatan yang terbaik untuk keadaan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar