Rabu, 04 November 2015

Black Cohosh Kesan Sampingan Risiko Terbesar Dengan Loji ini dan Beberapa Faedah

Black Cohosh Kesan Sampingan Risiko Terbesar Dengan Loji ini dan Beberapa Faedah

Hari ini saya akan berkongsi beberapa kesan sampingan cohosh hitam dan beberapa manfaat yang anda harus sedar. Mungkin anda telah melihat tambahan ini di kedai atau online dan tertanya-tanya jika ia adalah bernilai mendapat. Tumbuhan tumbuh di Amerika Utara dan kebanyakannya dikenali untuk membantu dengan menopause. Terdapat juga banyak faedah lain kepada ubat ini herba yang saya akan berkongsi dengan anda sedikit kemudian.

Bahaya terbesar menggunakan cohosh hitam akan menjadi kerosakan hati yang telah berlaku dalam beberapa orang mengambilnya. Inilah sebabnya mengapa sesetengah negara seperti Australia telah meletakkan label amaran pada makanan tambahan itu. Berita baik adalah bahawa ia bukan satu fakta konkrit yang cohosh hitam akan merosakkan hati. Sebahagian daripada peserta yang telah mendapat masalah hati boleh mempunyai pilihan gaya hidup tambahan yang terjejas organ ini.

Dalam satu kajian oleh jurnal yang dikenali sebagai saintis Menopaus melihat 5 kajian penyelidikan sebelum ini dengan lebih 1,000 wanita. Kesimpulannya adalah bahawa 88 pesakit meninggalkan kajian, tetapi tidak seorang pun adalah disebabkan oleh masalah hati atau apa-apa petunjuk lain yang terdapat kerosakan hati.

Satu lagi bahaya kepada herba ini bersama-sama dengan hampir semua ubat-ubat herba adalah untuk wanita yang hamil. Untuk selamat jika anda hamil atau kanak-kanak adalah lebih baik untuk berunding dengan profesional perubatan sebelum mengambil ubat-ubat herba. Juga jika anda mengambil ubat-ubatan preskripsi atau terapi hormon anda mungkin perlu berbincang dengan doktor kerana mungkin terdapat interaksi negatif.

Terdapat lain-lain kesan sampingan yang ringan yang boleh berlaku dengan mengambil cohosh hitam ini. Kesan-kesan sampingan yang boleh berlaku dengan mana-mana ubat herba jadi ia bukan luar biasa. Kesan-kesan yang tidak diingini mungkin termasuk tindak balas alahan, kekejangan perut, sakit kepala, yang loya, pendarahan di kawasan pembiakan dan mungkin berat badan.

Sekarang anda tahu tentang beberapa bahaya kepada tumbuhan ini mari kita bercakap tentang beberapa sebab seseorang mungkin ingin mempertimbangkan. Salah satu faedah terbesar tumbuhan ini boleh berikan adalah dengan menopaus. Ia telah digunakan oleh orang asli Amerika selama beratus-ratus tahun untuk membantu dengan perubahan mood, cepat marah, hot flashes, PMS dan masalah haid.

Cara lain cohosh hitam dapat membantu adalah disebabkan oleh keupayaan untuk mengurangkan keradangan dengan artritis itu. Keradangan menyebabkan banyak kerosakan dan adalah punca utama sakit dengan sendi. Dengan mengurangkan ia bukan sahaja ia akan mengurangkan kesakitan ini tetapi akan memberi banyak kelebihan lain kepada kesihatan seseorang.

Juga herba ini mempunyai kebolehan untuk melawan bakteria yang tidak diingini, membantu meningkatkan penghadaman dan mungkin meningkatkan tahap tekanan darah.

Sebagai kesimpulan segala-galanya bahaya terbesar untuk cohosh hitam ialah ia boleh merosakkan hati. Jangan gunakan jika anda hamil atau jika anda kanak-kanak. Barangsiapa mengambil ubat-ubatan preskripsi atau terapi hormon mereka mungkin perlu berunding dengan pakar perubatan yang berkelayakan. Akhir sekali beberapa interaksi ringan boleh berlaku seperti reaksi alahan, kekejangan perut, sakit kepala, yang loya, pendarahan di kawasan pembiakan dan mungkin beberapa pertambahan berat badan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar