Rabu, 04 November 2015

Meningkatkan Mood Anda Dengan Minyak Essential

Meningkatkan Mood Anda Dengan Minyak Essential

Aromaterapi adalah bentuk yang diiktiraf perubatan yang telah diamalkan sejak beribu-ribu tahun. Satu minyak pati yang digunakan berkali-kali dalam jenis ini amalan adalah minyak lavender. Ini kerana ia mempunyai banyak manfaat kesihatan, ramai yang telah terbukti. Sebagai contoh, ia dikenali bahawa minyak lavender ketara meningkatkan kelajuan di mana luka terbakar yang luka menyembuhkan. Walau bagaimanapun, apa yang mungkin lebih menarik adalah bahawa minyak adalah benar-benar baik dari segi meningkatkan mood keseluruhan. Dalam usaha untuk memahami bahawa, walau bagaimanapun, anda perlu memahami apa minyak lavender penting adalah.

Aromaterapi adalah tentang memanfaatkan pelbagai sifat bahawa tumbuh-tumbuhan wangi dan bunga mempunyai. Minyak boleh datang dari mana-mana bahagian tumbuhan, bergantung kepada tumbuhan itu sendiri. Kesan yang sangat kuat dan boleh menjadi kedua-dua fizikal dan mental. Apabila terhidu minyak pati, kesan ke atas otak - dan dengan itu mood - adalah yang paling ketara. Mereka boleh memberi kesan emosi dan perasaan, kerana mereka merangsang kawasan otak yang bertanggungjawab untuk ini. Oleh itu, kita tahu bahawa pelbagai minyak boleh menenangkan, angkat mood, membantu melegakan kemurungan dan kebimbangan. Terdapat beberapa minyak yang adalah terutamanya berkesan untuk ini, termasuk lavender tetapi juga chamomile.

Lavender minyak pati dalam terutamanya mempunyai tekanan mengurangkan kebolehan menakjubkan. Malah, pada tahun 2006, satu kajian yang mengambil tempat di mana 42 pelajar kolej (semua wanita) telah dipantau. Ia menunjukkan bahawa pelajar-pelajar ini juga lebih lebih tertekan. Selain itu, sebahagian besar mengalami beberapa bentuk insomnia, terutamanya sebelum ujian, dan minyak itu didapati sangat bermanfaat dalam melegakan itu. Saya telah mengalami kemurungan klinikal selama bertahun-tahun. Ini adalah sesuatu yang saya sedang menerima rawatan, dan saya tidak boleh menekankan cukup betapa pentingnya adalah untuk berbuat demikian. Walau bagaimanapun, tidak ada yang salah dengan menggunakan alam semula jadi untuk mendapatkan tangan membantu juga, dan ini adalah apa yang minyak pati lavender mampu menawarkan. Telah terbukti secara saintifik bahawa minyak tertentu ini amat berkesan untuk merawat kemurungan dan keresahan.

Pelbagai kajian kini telah menunjukkan ini, dan profesional perubatan kini mula memberi perhatian kepada ini. Selain itu, apabila menggunakan minyak lavender Perancis, anda tidak perlu menghadapi kesan-kesan sampingan pelbagai yang anti-depressants dikenali. Walaupun anda hanya menggunakan minyak untuk membantu anda tidur, anda perlu mencari perbezaan besar dalam mood anda secara keseluruhan. Kerana ia akan membantu anda tidur, anda akan berasa lebih berehat dan santai keseluruhan. Ini kerana tidur mengurangkan tahap hormon kortisol dalam badan kita, iaitu hormon yang menyebabkan kita rasa tertekan. A baik tidur malam terima kasih kepada beberapa minyak lavender penting mungkin semua yang anda perlukan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar