Rabu, 04 November 2015

Kegunaan, Manfaat dan kesan sampingan Yis Perubatan

Kegunaan, Manfaat dan kesan sampingan Yis Perubatan

Yis perubatan ini dikenali dengan pelbagai nama termasuk yis kering Fermentate, Faex medicinalis, Levure de Biere dan Levure Medicinale dan nama biasa Brewer Yeast. Yis adalah disyorkan untuk banyak manfaat kesihatan kerana ia menawarkan cara mudah untuk menambah nutrien yang penting untuk diet yang sihat.

Walaupun makan makanan yang sihat adalah disyorkan, ia adalah sangat tidak mungkin untuk mendapatkan semua vitamin dan mineral yang baik dari makanan yang biasa. Oleh itu, penambahan khasiat dengan ia boleh membuktikan bermanfaat. Anda tidak lama lagi akan menemui anda suka rasa sebaik sahaja anda biasa dengan rasa

Mengenai yis perubatan
Bir itu atau yis perubatan adalah hasil sampingan bir bru. Bahan-bahan yang digunakan untuk minuman adalah bijirin, malt dan hop. Yis sering menyerap vitamin dan nutrien dari bahan-bahan lain yang digunakan untuk minuman. Selain menyerap nutrien, yis juga menyerap rasa pahit.

Walau bagaimanapun, beberapa bir memilih untuk menghilangkan kepahitan, yang sering melibatkan mengeluarkan beberapa kandungan pemakanan seperti kromium. Oleh itu, jika anda memilih untuk jenis yis, adalah dinasihatkan untuk menambah beberapa suplemen kromium.

Kandungan pemakanan
Ia sering sukar untuk mengetahui kandungan gizi dalam pakej yis kerana ia sering berbeza-beza antara kelompok yang berbeza dan umur yis. Walau bagaimanapun, bir atau yis perubatan mempunyai tahap yang tinggi kiraan nukleik, yang merupakan komponen penting yang menyumbang secara berkesan kepada pembangunan sel. Vitamin tambahan dan mineral di dalam yis adalah B12, asid folik, Thiamin, Kalium, Chromium dan Niacin. Tahap rendah kalori, lemak, karbohidrat, dan natrium menjadikan ia berkesan untuk mereka yang mempunyai sekatan pemakanan kerana sebab-sebab kesihatan.

Manfaat kesihatan
Mengambil bir itu atau yis perubatan sehari-hari sebagai makanan tambahan dalam diet yang sihat boleh membantu meningkatkan syarat-syarat berikut: kolesterol tinggi, diabetes, hipoglisemia, tekanan, ketakutan, ekzema, sembelit, keletihan, anemia, dan carpal tunnel. Tambahan pula, yis boleh digunakan untuk menghalau kutu, terutamanya apabila diberikan kepada haiwan kesayangan.

Apabila memilih untuk mengawal kencing manis, adalah dinasihatkan untuk memilih produk yang tidak melalui proses debittering, yang merupakan satu proses yang membuang kromium yang boleh membantu buruk (LDL) kolesterol dan meningkatkan baik (HDL) kolesterol.

Kesan sampingan
Adalah lebih baik untuk berunding dengan pembekal penjagaan kesihatan sebelum mengambil makanan tambahan, termasuk yis perubatan. Ini adalah kes itu jika anda mempunyai hipoglisemia atau kencing manis, kerana yis boleh mengubah cara sistem yang bertindak balas kepada tahap gula dalam darah.

Bir itu atau yis perubatan mungkin tidak mempunyai kesan sampingan yang serius, walaupun ia boleh menyebabkan gas, kembung, dan / atau sakit perut pada sesetengah orang. Jika anda mempunyai Candida, gout, tahap asid urik atau alahan kepada penicillin atau acuan, elakkan mengambil yis bir itu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar