Rabu, 04 November 2015

Autisme Berkaitan dengan Wanita Hamil Sebagai Terdedah Kepada Racun Perosak

Autisme Berkaitan dengan Wanita Hamil Sebagai Terdedah Kepada Racun Perosak

Terdapat satu kajian 2014 yang dilakukan di mana mereka berbanding alamat wanita hamil ke tempat-tempat di mana mereka telah disembur racun perosak. Mereka mendapati bahawa kira-kira satu pertiga daripada wanita hamil telah dalam batu aplikasi racun perosak semasa kehamilan mereka. Jadi peluang ini untuk membandingkan dua kumpulan ini diambil kesempatan oleh Irva Hertz-Picciotto, profesor epidemiologi di Institut Mind di Universiti California.

Epidemiologi adalah satu cabang sains perubatan yang berurusan dengan kejadian, pengedaran, dan kawalan penyakit dalam populasi. Baru-baru ini mereka telah dapat belajar banyak daripada ini. Sebagai contoh kadar autisme dan kencing manis jenis 1 naik sebagai anda mendapatkan lebih dari khatulistiwa. Jadi apa maknanya? Saya akan membincangkan perkara ini kemudian.

Jadi kembali kepada kajian di atas buat masa ini. Mereka mendapati bahawa kumpulan yang hidup dalam masa 1 batu yang menyembur racun perosak mempunyai risiko 60% lebih tinggi yang mempunyai kanak-kanak dengan gangguan spektrum autisme (ASD). Walaupun kajian ini melibatkan lebih 1,000 orang, mereka mengatakan bahawa ia bukan bukti positif bahawa racun perosak menyebabkan autisme. Tetapi mereka selalu berkata ini untuk melindungi mereka dalam kes mereka berada salah. Juga ini akan membantu mereka untuk menjadi kurang mungkin disaman oleh syarikat-syarikat yang membuat racun perosak.

Tetapi kita tahu bahawa pendedahan kepada apa-apa toksin yang tidak baik untuk wanita hamil dan boleh meningkatkan peluang autisme. Tetapi apakah ini mempunyai kaitan dengan kadar autisme semakin tinggi kerana anda mendapat lebih dari khatulistiwa? Adakah orang di Kanada mempunyai lebih banyak toksin daripada orang-orang di Amerika? PubMed mempunyai satu kajian yang menunjukkan bahawa vitamin D melindungi otak daripada kesan neurotoksik toksin.

Orang-orang yang tinggal jauh dari khatulistiwa mendapat kurang vitamin D dari matahari Allah atau matahari Allah. Ambil perhatian bahawa Ahad adalah hari pertama dalam minggu itu tetapi ia adalah hari untuk meraikan matahari. Juga pakar-pakar tidak tahu ketika Yesus dilahirkan. Tetapi sekitar 25 Disember, mereka menyedari bahawa hari-hari semakin panjang supaya adalah hari lahir matahari. Dengan definisi badan tidak boleh membuat vitamin tetapi badan boleh menghasilkan vitamin D apabila ia mendapat pendedahan yang cukup kepada cahaya matahari.

PubMed mengatakan bahawa vitamin D sebenarnya adalah hormon neurosteroid. Jadi, pada masa yang sama bahawa ia adalah baik untuk sesiapa sahaja, termasuk wanita hamil untuk mengelakkan toksin, ia juga penting untuk mendapatkan cukup vitamin D. Dengan vitamin D dari cahaya matahari, tidak ada peluang untuk mendapatkan terlalu banyak. Juga jika wanita hamil atau bayi mereka tidak mendapat cukup vitamin D, kemudian janin atau bayi adalah tertakluk kepada kemusnahan Langerhans. Jika itu berlaku maka itu orang kecil tidak lagi boleh menghasilkan insulin dan mereka mempunyai diabetes jenis 1.

Orang boleh mengatakan bahawa pemeliharaan di atas adalah hubungan dan korelasi tidak penyebaban sama. Ini bermakna bahawa ia boleh menjadi satu kebetulan dan sesuatu yang lain yang menyebabkan di atas. Untuk membuktikan penyebaban anda perlu menukar faktor tunggal. Menurut Lancet, di Finland mereka memberi lebih 10,000 bayi yang baru lahir 2000 IU vitamin D setiap hari untuk tahun pertama kehidupan mereka. Oleh kerana ini adalah terlalu banyak semua bayi meninggal dunia. Hanya bergurau! Mereka mengikuti mereka selama beberapa dekad dan mendapati bahawa ini mengurangkan kadar diabetes jenis 1 sebanyak 80%. Ini adalah sesuatu yang setiap doktor perlu memberitahu seorang wanita hamil. Di atas membuktikan penyebaban.

Oleh kerana itu, epidemiologi perasan bahawa kadar diabetes jenis 1 mendapat lebih tinggi kerana orang lagi tinggal dari khatulistiwa. Semua primat, kecuali untuk manusia, hidup di kawasan tropika atau kawasan-kawasan sub-tropika. Satu-satunya kawasan seperti ini di Amerika Syarikat adalah Hawaii. Pada satu ketika semua manusia hidup di Afrika.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar