Rabu, 04 November 2015

Kedaulatan Arteri ini: Refleksi Osteopathic

Kedaulatan Arteri ini: Refleksi Osteopathic

Peraturan arteri adalah yang tertinggi. "Andrew Taylor Namun, DO
Petikan ini sering disalah anggap sebagai prinsip utama yang osteopati adalah berdasarkan. Dr. Masih, pengasas osteopati menulis tentang kepentingan struktur lain dan mempunyai seluruh badan dalam keadaan. Setelah berkata demikian, dia memahami bagaimana penting aliran darah terhalang adalah untuk kesihatan secara keseluruhan. Mempunyai aliran darah terhalang secara amnya bermaksud semua tisu berada dalam keadaan yang betul.

Adakah Aliran Darah matter?

Aliran darah adalah sangat penting untuk kesihatan keseluruhan badan. Tisu-tisu yang mendapatkan aliran darah yang terbaik adalah yang paling sihat. Itulah kenyataan yang jelas. Walau bagaimanapun penyedia penjagaan kesihatan banyak beroperasi dengan idea bahawa selama beberapa darah semakin sana, ia tidak memberi kesan kepada kesihatan sama ada terdapat kompromi pada jumlah. Terutamanya jika tidak ada kesan segera.

Jelas sekali meningkatkan aliran darah ke tisu akan meningkatkan keupayaan untuk berfungsi dengan lebih optimum itu. Badan berbuat demikian secara tetap oleh shunting darah ke tempat-tempat yang berbeza di mana ia adalah yang paling diperlukan berdasarkan kepada tekanan yang berbeza. Jika ia tidak membuat apa-apa perbezaan untuk kesihatan secara keseluruhan untuk menyediakan darah ke mana ia paling diperlukan, badan tidak akan melakukannya.

Bagaimana badan bertindak balas terhadap tekanan

Jika tiba masanya untuk lari dari singa, perubahan yang berlaku untuk mengatasinya. Beberapa perubahan termasuk jantung berdenyut lebih cepat dan darah yang shunted daripada organ-organ yang tidak begitu membantu untuk menangani senario terdekat. Dalam kes ini, darah akan shunted daripada sistem penghadaman untuk otot yang terlibat dengan hidup serta-merta termasuk otot jantung.

Dalam masa tekanan dengan ancaman yang dilihat, perubahan dalam badan yang dikawal selia oleh sebahagian daripada sistem saraf yang dipanggil sistem saraf simpatik. Moments berehat, penyembuhan, dan mencerna dikawal selia oleh sebahagian daripada sistem saraf yang dipanggil sistem saraf parasimpatetik. Secara semula jadi, terdapat keseimbangan antara sistem saraf simpatetik dan parasimpatetik. Pada masa-masa rehat, darah shunted kepada organ-organ pencernaan.

Gaya hidup moden telah disebut-sebut keseimbangan ini memihak kepada sistem saraf simpatetik. Oleh kerana tekanan boleh dicetuskan oleh minda dan tekanan dilihat, walaupun kita tidak aktif atau tidak ada bahaya sebenar, sistem saraf kita boleh beroperasi seperti kita cuba untuk menangani ancaman pasti. Daripada menggunakan melawan atau penerbangan bahagian sistem saraf untuk mengurangkan tekanan serta-merta, fikiran kita boleh mengekalkan ancaman ini dilihat untuk tempoh berurusan dengan tekanan kronik.

Ketidakseimbangan ini mempunyai kesan yang besar ke atas kesihatan kita, termasuk jantung dengan sukar ia terlalu lama. Walaupun darah meningkat kepada jantung untuk mengepam lebih cepat dalam masa tekanan, aliran darah tidak boleh secukupnya mesyuarat itu permintaan metabolik apabila tekanan adalah kronik. Banyak penyakit yang lazim adalah sama ada disebabkan oleh tekanan atau dipengaruhi olehnya.

Selain itu, saya mendapati sakit tidak dapat diselesaikan dan sakit memberi kesan kepada sistem saraf simpatetik dan parasimpatetik. Kesakitan seseorang yang lebih teruk adalah, lebih banyak melawan atau penerbangan sistem saraf diaktifkan. Oleh itu, lebih sakit-sakit badan diselesaikan, lebih baik bahagian yang santai, mencerna serta melenyapkan sistem saraf dapat berfungsi.

Saya sering melihat bahawa menyelesaikan sakit-sakit badan mempunyai kesan menenangkan keseluruhan pada pesakit dan perut gurgling bermula sebagai sistem saraf menjadi lebih seimbang. Ini adalah dari aktiviti parasimpatetik dapat mengawal pencernaan yang lebih baik.

Satu contoh

Saya percaya bahawa kronik menurun aliran darah ke organ-organ utama termasuk sistem penghadaman adalah sebahagian daripada alasan bahawa tekanan kronik menyebabkan begitu banyak masalah kesihatan. Kesihatan saluran penghadaman adalah sangat penting untuk kesihatan keseluruhan dengan menyerap nutrien dan air. Untuk beroperasi dengan baik, saluran pencernaan memerlukan sebahagian besar daripada aliran darah seharian kita. Ini membantu menjana semula tisu dengan cepat, menjaga sistem kekebalan tubuh melawan jangkitan yang berpotensi, dan menyerap nutrien dan air untuk menamakan beberapa sebab yang begitu banyak darah diperlukan.

Kronik berkurangan aliran darah ke usus bukan sahaja menghalang pencernaan yang mengurangkan keupayaan badan untuk mendapatkan seberapa banyak nutrisi yang diperlukan, tetapi ia juga memberi kesan kepada struktur dengan memperlahankan penyembuhan yang betul saluran pencernaan dan boleh menjejaskan fungsi imun yang optimum yang lebih rendah. Aliran darah berkurangan kepada mana-mana organ atau struktur akan mempunyai pengaruh yang negatif terhadap keupayaannya untuk beroperasi, bukan sahaja usus. Ia tidak kira jika aliran darah berkurangan adalah disebabkan oleh ketidakseimbangan dalam sistem saraf atau merupakan halangan mekanikal. Keputusan akhir adalah sama.

Jadi kerana semua ini, kronik shunting darah dari saluran penghadaman boleh mempunyai kesan yang besar ke atas kesihatan contohnya. Dengan kata lain, tekanan yang berpanjangan kronik shunts darah dari kawasan-kawasan yang memerlukannya apabila badan adalah santai untuk membantu dalam penghadaman dan penyembuhan ke kawasan-kawasan di mana darah tidak diperlukan sebanyak pada masa itu. Ini boleh menjejaskan kesihatan keseluruhan dan fungsi sistem organ banyak.

Apa yang Boleh Selesai?

Amalan yang menenangkan minda seperti meditasi dan senaman adalah cara yang baik untuk bermula dengan membantu menenangkan sistem saraf. Diamalkan secara teratur, ini mempunyai kesan yang besar kepada membantu satu perjanjian dengan tekanan. Masalah struktur juga perlu diberi perhatian.

Rawatan Osteopathic sering bertujuan mengimbangkan daripada sistem saraf dengan mengeluarkan kegagalan struktur yang mempunyai kesan negatif langsung atau tidak langsung di atasnya. Ini boleh dicapai dengan menyelesaikan kegagalan dan sakit seluruh badan dapat melaksanakan sistem saraf simpatetik up-selia. Ini boleh membantu meningkatkan aliran darah ke kawasan-kawasan yang perlu mendapatkan itu selama masa bersantai dan penyembuhan. Refleks juga boleh digunakan secara terapeutik untuk menetapkan semula sistem saraf.

Di samping itu, rawatan osteopathic juga bekerja untuk melepaskan tulang dan struktur lain yang mungkin mekanikal memampatkan dan menghalang pengaliran darah yang optimum untuk kawasan. Ini membantu meningkatkan pemakanan dan sisa membersihkan kawasan tersebut dan mendapatkan sel-sel imun dan lain-lain di mana mereka perlu. Pada pendapat saya, hanya kerana darah semakin ke kawasan yang tidak bermakna kawasan adalah seperti yang sihat yang mungkin. Kesihatan optimum harus matlamat. Tidak menganggap segala-galanya adalah baik kerana ia adalah "hidup." Kegagalan struktur tidak boleh dan tidak boleh diabaikan untuk kesihatan yang optimum dan kesannya terhadap aliran darah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar