Rabu, 04 November 2015

Juffa - The Herb Dengan Ajaib Properties

Juffa - The Herb Dengan Ajaib Properties

Juffa atau Hyssop Officinalis adalah herba dengan sifat-sifat ajaib. Herba ini mempunyai sejarah yang menarik dan mendapati menyebut dalam Alkitab. Mungkin salah satu herba yang tertua, Juffa telah digunakan secara meluas oleh Israel untuk menjaga roh-roh jahat di teluk. Ia juga digunakan sebagai bantuan untuk meningkatkan kerohanian, untuk membersihkan badan dan untuk membantu dalam meditasi. Ia menjadi begitu popular dalam masyarakat Kristian yang ia telah pun digunakan dalam Gereja sebagai simbol untuk membersihkan badan dan jiwa dari segala dosa siapa yang telah dilakukan.

Daun Juffa yang gigih aromatik. Mereka mempunyai aroma pudina yang kuat dan oleh itu ini boleh ditambah ke penyegar mulut dan sebagai ejen perisa dalam makanan. Daun mempunyai rasa pahit yang sederhana dan oleh itu ia digunakan dengan berhati-hati dalam masakan.

Aroma yang kuat dan keupayaan untuk gel juga dengan minyak lain seperti kayu aras, rosemary, kayu putih, oren, limau gedang dan banyak lagi, ia digunakan secara meluas dalam industri wangian untuk mewujudkan memikat aroma dan minyak wangi itu. Aroma minty yang memberikan sentuhan masam untuk minyak wangi yang apabila dicampur dengan lain-lain minyak wangi manis atau masam.

Oleh kerana aroma yang kuat, beekeepers menggunakannya untuk memberi madu aroma yang kaya.

Bercakap tentang manfaat perubatan, Juffa adalah decongestant yang sangat baik dan digunakan secara meluas dalam ubat-ubatan untuk menyembuhkan masalah pernafasan seperti bronkitis, asma, sakit tekak dan selsema dan batuk.

A beberapa titik minyak atau kering Juffa daun apabila ditambah kepada wap air membantu kesesakan dada jelas.

Ini renek berwarna terang juga diketahui mempunyai ciri-ciri penghadaman dan membantu meningkatkan penghadaman. Untuk mereka yang mengalami kehilangan selera makan dan senak atau mempunyai perasaan kembung selepas makan boleh menggunakan Juffa untuk melegakan gejala.

Juffa merangsang minda dan oleh itu ia ditambah dalam ubat-ubatan yang meningkatkan ingatan dan meningkatkan tumpuan.

Minyak Juffa adalah antidepresan yang hebat dan melegakan tekanan, keletihan mental dan kebimbangan. Ia mengangkat mood dan meningkatkan toleransi kedua-dua minda dan badan dan menjadikannya lebih sihat. Oleh itu, Juffa membentuk merupakan ramuan penting untuk ubat-ubatan antidepresan.

Sifat-sifat penyembuhan membantu dalam merawat luka dan luka dengan cepat. Ia berfungsi hebat untuk merawat jangkitan semua jenis seperti jangkitan paru-paru, jangkitan tekak dan banyak lagi. Bukan itu sahaja, ia mempunyai ciri-ciri untuk membendung jangkitan mikrob dan mencegah bermulanya jangkitan.

Its-ringan sifat diuretik dan oleh itu jika anda mempunyai masalah pengekalan cecair, Juffa akan membantu melepaskan cecair dengan mengeluarkan lebih banyak air kencing. Oleh itu, ia juga boleh membantu dalam mengawal tekanan darah.

Sesungguhnya Juffa adalah herba dengan sifat-sifat ajaib dan mempunyai pelbagai kegunaan. Walau bagaimanapun, untuk mendapatkan manfaat optimum herba ini tertanya-tanya, anda perlu memastikan bahawa anda mendapatkan herba dari sumber yang dipercayai. Warna herba ini perlu terang walaupun selepas pengeringan, jika tidak, ia akan kehilangan nilai sebenar disebabkan oleh pengoksidaan dan penyembunyian warna.

Pada Jumlah Herb Solutions, pasukan kami pakar memeriksa kualiti herba di dalam makmal di-rumah kami sebelum memperoleh ia. Oleh itu, pelanggan-pelanggan kami sentiasa mendapat herba yang berkualiti terbaik dan mendapat manfaat yang optimum. Pada Total Solutions Herb, kualiti sentiasa diutamakan!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar