Rabu, 04 November 2015

Apa yang Anda Perlu Tahu Mengenai Teknik Mind-Body - Mengintegrasikan EFT Tapping dan Chiropractic

Apa yang Anda Perlu Tahu Mengenai Teknik Mind-Body - Mengintegrasikan EFT Tapping dan Chiropractic

Saya telah diminta untuk menyumbang artikel oleh Insights Chiropractic yang meneroka bagaimana teknik minda-badan boleh dimuatkan ke dalam pendekatan kiropraktik untuk bekerjasama dengan kesakitan fizikal. EFT, aka menoreh, aka Teknik Kebebasan Emosi adalah salah satu pendekatan yang berkembang pesat yang boleh memberikan hanya seperti jambatan.

Kiropraktor, semasa memegang amalan teras menggunakan pendekatan bebas dadah kepada kesihatan dan mengeluarkan gangguan saraf dengan melaraskan tulang belakang, juga terus melihat ke hadapan, ke arah kaedah inovatif yang boleh melengkapkan kemahiran kita untuk mewujudkan hasil yang lebih baik bersabar. Ahli tulang telah lama menjadi pemimpin dalam mewujudkan kerjasama doktor-pesakit pendekatan pasukan. Sebagai doktor dan pendidik bersabar, kita memberi kuasa kepada pesakit untuk mengambil bahagian dalam pemulihan kesihatan mereka.

Berikut adalah salah satu pendekatan inovatif yang dengan mudah dapat dimasukkan ke dalam amalan kiropraktik dan diajar sebagai satu teknik bantu diri untuk menangani peranan tekanan dan emosi negatif yang berkaitan dengan keadaan fizikal dan kesakitan secara berkesan. Kaedah tertentu dikenali sebagai EFT, atau Teknik Kebebasan Emosi. Jika anda bukan lagi sedar tentang perkara ini "teknik menoreh," ia adalah berkemungkinan bahawa banyak pesakit anda berada. Dianggarkan berjuta-juta orang telah mencuba EFT dan ia semakin berkembang pantas dalam penerimaan masyarakat, media menyebut dan rakan-semula penyelidikan. Para penyokong telah merangkumkan Drs. Bruce Lipton, Candace Pert, Deepak Chopra, Norm Shealy, Wayne Dyer dan ramai profesional lebih dihormati yang pemimpin dalam minda-badan pendekatan kepada kesihatan. Dengan menggabungkan teknik seperti EFT, kita boleh menawarkan pesakit satu cara untuk membangunkan rasa yang lebih besar kawalan ke atas kesakitan dan gejala-gejala tekanan yang dipengaruhi mereka, yang dengan sendirinya boleh mengurangkan rasa pesakit kekecewaan dan tekanan yang boleh berlaku apabila keadaan mereka tidak bertambah baik kerana dengan cepat kerana mereka berharap.

Tekanan, Emosi negatif dan Kesihatan

Kebanyakan ahli tulang mengajar pesakit mereka tentang jangka panjang yang serius peranan atau tekanan kronik bermain dalam kesihatan dan kesejahteraan. Jawapan jangka pendek terhadap rangsangan atau keadaan tertekan boleh menjadi diri-pelindung, motivasi walaupun. Tekanan jangka panjang telah ditunjukkan untuk mengambil tol yang besar pada badan dengan pengeluaran berlebihan jangka panjang dan peredaran catecholamines dan glukokortikoid. Lebih jangka masa yang lama, kos tinggi atau beban allostatic membawa kepada kerosakan tisu badan dan organ-organ. Tekanan berpanjangan dengan tahap kortisol tinggi telah dikaitkan dengan peningkatan penuaan biologi, kemerosotan fungsi otak dan struktur, serta kemerosotan keadaan kesihatan termasuk penyakit jantung dan kanser.

Negeri berterusan tahap tekanan tinggi yang boleh menyebabkan seseorang individu untuk hadir di pejabat kiropraktik boleh termasuk sindrom kesakitan seperti: sakit kronik, fibromyalgia, leher dan sakit belakang, sakit kepala dan ramai orang bukan trauma sindrom kesakitan mekanikal yang lain. Tekanan kronik juga boleh menjadi penyebab dan faktor-faktor teruk dalam pelbagai syarat-syarat lain termasuk penyakit kardiovaskular dan negeri-negeri yang dihasilkan dipengaruhi oleh fungsi imun terjejas.

Selain daripada negeri-negeri tertekan, emosi adalah tindak balas normal kepada peristiwa dan pengalaman emosi penuh muatan. Masalah yang berlaku yang boleh membawa kepada negeri-negeri yang berpanjangan tekanan adalah apabila emosi terutamanya sengit yang berulang-ulang, yang lazim dan mudah dicetuskan atau terangsang dengan tekanan atau keadaan yang minimum. Negeri-negeri yang Berulang intensiti emosi seperti takut, marah, rasa bersalah, sedih, malu dan rasa malu boleh mempunyai pengaruh yang mendalam terhadap peningkatan allostatic beban tekanan seseorang yang boleh menghalang keupayaan mereka untuk menyembuhkan walaupun yang terbaik dalam penjagaan kiropraktik.

EFT dan Pejabat Chiropractic

Kini terdapat lebih daripada 60 kertas penyelidikan rakan-semula yang melaporkan hasil klinikal menggunakan teknik menoreh seperti EFT. Mereka telah menunjukkan pengurangan ketara secara statistik dalam kesakitan (iaitu fibromyalgia, sakit kepala ketegangan), tahap tekanan, kebimbangan, fobia dan tekanan selepas trauma, peningkatan prestasi sukan dan juga pengurangan ketagihan makanan dengan berikutnya penurunan berat badan. Semua ini adalah masalah yang ramai pesakit kiropraktik menangani. Mari kita lihat bagaimana untuk mengajar pesakit bagaimana untuk memohon diri EFT menoreh untuk keadaan yang menyakitkan.

Teknik itu sendiri mempunyai akar asas dari George Goodheart, DC, antara lain. Ia telah dicipta dalam bentuk semasa oleh pengasasnya Gary Craig. EFT menggabungkan rangsangan fizikal (menoreh) beberapa titik akupuntur pada muka dan bahagian atas badan sementara memberi tumpuan kepada gejala atau pada emosi negatif, bersama-sama dengan verbalisasi penyata penerimaan diri tertentu. Protokol telah ditunjukkan untuk mengurangkan tahap kortisol beredar dan menyebabkan perasaan tenang dan lebih mudah. Dari satu segi, ia boleh dikatakan sebagai satu neuro-emosi semula pendawaian.

Jadi, bagaimana akan ini disepadukan ke klinik kiropraktik? Setelah diajar bagaimana untuk diri memohon EFT, pesakit boleh menggunakannya di rumah untuk membantu mengurangkan kesakitan dan bukannya menggunakan ubat-ubatan, sekali gus mengurangkan kesan-kesan bahaya ubat penahan sakit. Pesakit yang berasa kebimbangan tentang chronicity kesakitan mereka dan takut bahawa ia tidak mungkin akan hilang, kini boleh mempunyai alat tambahan untuk mengurangkan tekanan mereka mendorong perasaan takut, bimbang dan bimbang.

EFT boleh diajar kepada pesakit dalam pelbagai cara. Prosedur ini boleh diajar secara individu oleh chiropractor (sekali terlatih) atau oleh seseorang kakitangan. Pesakit juga boleh diajar dalam format kelas kumpulan juga. Sebagai EFT sering digambarkan sebagai akupunktur emosi tanpa jarum, di sini adalah senarai yang acupoints yang dirangsang dalam Klinikal prosedur EFT Short Cut ini:

Karate Chop atau Buka mata, Usus Kecil 3
Bahagian atas kepala, vesel yang mengawal (atau Du) 20
Inner brow- pundi kencing 2
Dahi luar - Pundi hempedu
Di bawah mata - perut 2
Gabenor bibir atas (du) 26
Chin Point - Conception (atau Ren) 24
Tulang kolar - buah pinggang 27
Di bawah lengan / sisi Limpa chest- 21

Kaedah bermula dipanggil "Chasing the Pain" teknik. Sebelum menoreh bermula, pesakit diminta untuk menamakan aduan fizikal, khususnya kesakitan, dan menilai tahap intensiti 0-10, sifar menjadi-kurangnya sengit. The acupoints adalah untuk diterokai perlahan-lahan, dengan dua hingga empat jari tangan yang dominan, walaupun menoreh dua hala adalah sama berkesan. Hal pertama yang perlu ë dirangsang disebut sebagai titik Karate Chop, sesuai dinamakan untuk pad ulnar sisi mana seseorang mungkin karate mencincang sekeping kayu. Ia ditoreh berulang kali untuk tiga "pusingan" yang termasuk penerangan verbalized khusus aduan fizikal, termasuk lokasi dan kualiti, dan juga sebagai "Set-Up" frasa. Ia diikuti dengan suatu pernyataan penerimaan diri. Jadi, jika mengajar pesakit yang mengalami sakit kepala ketegangan yang teruk, ia mungkin bunyi seperti ini:

Sambil mengetuk titik Karate Chop berulang kali dan berkata dengan kuat "Walaupun saya mempunyai sakit kepala menggenggam ini yang terasa seperti naib memerah kuil saya ... saya benar-benar menerima diri sendiri." Mempunyai ulangan pesakit dua ini kali lagi.

Seterusnya, seseorang itu akan diarahkan untuk memanfaatkan setiap acupoints, untuk yang dinyatakan di atas yang bermula dengan kemunculan Top Ketua Point, kira-kira tujuh hingga lapan kali pada setiap mata manakala menyebut "Peringatan frasa." The frasa Peringatan, untuk kesederhanaan demi disimpan kepada versi yang dipendekkan daripada frasa Set Up, seperti dalam:

"Ini mencengkam Sakit kepala," "Ini mencengkam Sakit kepala" kata manakala merangsang setiap titik.

Selepas pusingan, pesakit perlu ditanya untuk tahap yang baru 0-10 dan bertanya jika sakit kepala telah berubah dalam intensiti, lokasi atau kualiti. Jika salah lokasi / kualiti yang tidak berubah atau intensiti yang telah menurun ke tahap yang tertentu, semula memohon beberapa pusingan sehingga simptom hilang. Jika bagaimanapun, lokasi atau kualiti telah berubah, meminda frasa yang ditubuhkan dengan sewajarnya untuk menggambarkan perubahan dengan disemak 0-10 tahap intensiti yang termasuk aduan itu berubah, iaitu:

Sambil mengetuk titik Karate Chop berulang kali dan berkata dengan kuat "Walaupun saya mempunyai sensasi ini panas yang yang berpindah ke bahagian belakang tengkorak saya ... saya benar-benar menerima diri sendiri." Berulang-ulang sebanyak tiga kali.
Diikuti dengan pusingan sambungan ke "Ini sensasi panas" pada semua mata. Diikuti oleh pemeriksaan tahap intensiti.

Menoreh itu akan menyebabkan pengurangan dalam keadaan fisiologi yang simpati disebabkan hyper-rangsangan, yang membolehkan untuk kembali kepada keadaan yang lebih baik daripada homeostasis dengan pengurangan sepadan kesakitan dan gejala-gejala tekanan akibat.

Senario kes klinikal akan bahawa Dan, kontraktor tempatan dan pesakit berkala yang datang untuk kelegaan daripada sakit akut belakang yang lebih rendah mempunyai apa-apa trauma baru-baru ini. Selepas empat kunjungan yang menyertakan haba lembap, pelarasan tulang belakang tertentu dengan kerja pencetus titik dan latihan kembali ke rumah, dia bertambah baik hanya 25%. Semasa rawatan kita, dia mendedahkan bahawa dia telah berada di bawah tekanan yang besar di tempat kerja dan telah kehilangan tidur selama beberapa minggu. Merasakan betapa banyak tekanan dia berada di bawah, saya membuat perbincangan yang bermakna yang membolehkan beliau untuk lebih memahami berkaitan tekanan dia merasa peningkatan pengecutan otot dan kepahitan berikutnya sakit belakangnya. Saya mengajarnya mudah ini Chasing Teknik Pain dan dalam masa lima minit kesakitannya telah dikurangkan daripada tujuh kepada dua. Saya memberikan sedekah dengan mengetuk arahan untuk melaksanakan di rumah selama lima hingga 10 minit dua kali sehari antara lawatan beliau. Ini membantunya dalam mempunyai lebih kawalan ke atas sakit belakang dan, hasilnya, dia mampu untuk berhenti mengambil NSAIDS setiap empat jam dan dalam dua lawatan sakit belakang beliau telah diselesaikan.

Mengejar Sakit adalah salah satu kaedah yang mudah yang boleh diajar kepada pesakit untuk membantu mereka dalam menguruskan tanda-tanda mereka lebih bebas dan melengkapkan pendekatan dadah kiropraktik percuma. Dalam artikel seterusnya, saya akan mengkaji semula kaedah yang lebih berkesan yang merangkumi aspek emosi yang biasanya saling berkaitan dengan gejala fizikal dan syarat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar