Rabu, 04 November 2015

Imagination, The Foundation of berpandu Imagery

Imagination, The Foundation of berpandu Imagery

"Jiwa tanpa imaginasi adalah apa balai cerap akan tanpa teleskop," ... HW Beecher.

"Imagination memerintah dunia." ... Napoleon.

"Imagination adalah mata jiwa" ... Joubert.

"Dia yang telah imaginasi tanpa pembelajaran mempunyai sayap dan tiada kaki" ... Joubert.

"Ia adalah sifat ilahi imaginasi, bahawa apabila dunia sebenar adalah menutup ia boleh mewujudkan sebuah dunia yang untuk dirinya sendiri, dan dengan kuasa menujumkan boleh nampak bentuk dan bentuk yang indah, dan penglihatan yang bijak untuk membuat kesendirian ramai penduduk, dan menyinari yang kesuraman penjara. "... Washington Irving

Ia telah berkata bahawa "imaginasi tanpa tindakan fantasi tulen." Kenyataan ini menunjukkan bahawa ia adalah mungkin untuk menggunakan imaginasi kita kepada akta di dunia yang menghasilkan akibat. Pada awal abad ini Emille Coue, seorang doktor Perancis, berhadapan dengan kekurangan teruk ubat untuk merawat pesakit-pesakitnya. Beliau memperkenalkan konsep kepada pesakitnya bahawa hari ini kita panggil Ikrar. Dia mempunyai pesakitnya mengulangi beberapa kali setiap hari "setiap hari dalam setiap cara, saya semakin baik dan lebih baik." Pesakitnya mempunyai penyembuhan yang luar biasa menggunakan ikrar ini. Jika kita menambah ini atau lain-lain ikrar kepada kuasa imaginasi, maka kemungkinan untuk perubahan dan penyembuhan adalah terhad hanya oleh batasan kita boleh mengenakan ke atas diri kita.

Dengan belajar bagaimana untuk menggunakan imej-imej berpandu, kita memanfaatkan imaginasi. Kita boleh meletakkan kuasa imaginasi untuk penggunaan praktikal dalam amalan swasta, dan di rumah-rumah dan hospital kami. Hari ini kita telah membangunkan sisi kiri otak kita ke tahap yang tinggi. Otak kiri adalah, sebelah rasional logik yang kita bergantung kepada untuk terus hidup di hari kami kepada kehidupan hari. Sebelah kanan otak adalah bahagian kreatif yang, kecuali orang yang lebih seni dalam masyarakat kita, adalah sedih mundur. Imej berpandu melibatkan menggunakan sebelah kanan otak untuk mencipta imej dan perasaan dan menghantar mesej kepada bahagian kiri otak untuk bekerja dengannya untuk membuat perubahan yang dikehendaki.

Orang sering mendapati sukar untuk menggambarkan imej tertentu seperti padang dengan bunga atau bulan indah penuh hanyut dalam dan di luar awan. Ini bukan satu tanda disfungsi, tetapi semata-mata merupakan petunjuk bahawa amalan yang diperlukan untuk lagu denda kebolehan kreatif minda. Keupayaan kita untuk menggambarkan berkesan tidak tidak seperti belajar bermain instrumen. Amalan-amalan -Practice. Jadi lembut dengan diri sendiri dan membenarkan ini menjadi satu proses, yang berlaku, atau transformasi.

Anda mampu mewujudkan adegan yang paling indah, bangunan rumah-rumah besar yang paling indah dan perjalanan jalan raya yang paling mencabar. Hanya izinkanlah ia! Imagination adalah asas melakukan imej-imej berpandu. Imej-imej berpandu akan membawa anda jauh dari tekanan harian anda dan memberi peluang untuk bebas anda. Apabila anda berada percuma untuk meneroka imaginasi dengan seseorang membimbing anda adalah seperti mendapat hadiah yang indah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar