Rabu, 04 November 2015

Cara Terbaik untuk Melegakan hidung tersumbat Anda Secara semulajadi

Cara Terbaik untuk Melegakan hidung tersumbat Anda Secara semulajadi

Kesesakan hidung juga dikenali sebagai tersumbat hidung adalah suatu keadaan di mana tisu hidung membengkak disebabkan oleh keradangan pada membran hidung dan kerana ini hidung tersumbat. Terdapat boleh beberapa sebab yang boleh menyebabkan ke dalam menyekat laluan hidung - yang paling biasa di kalangan mereka adalah: Alahan, Pencemar, bakteria atau jangkitan virus, Polypus hidung dan lain-lain

Hidung tersumbat hampir sama dengan seorang tetamu yang tidak diundang dan tidak dapat diramalkan, yang datang bila-bila masa mana-mana musim dan mempunyai hanya satu iaitu motif untuk mengganggu anda. Tetapi, tidak ada sebab untuk bimbang, kerana dalam artikel ini saya akan mengetengahkan beberapa bahan-bahan semulajadi yang sangat berkuasa yang boleh membantu anda untuk melegakan hidung tersumbat anda.

1. Bendalir: Bendalir adalah kawan-kawan anda, mereka mengekalkan kuantiti air di dalam badan anda dan dengan itu membantu dalam penipisan mukus. Cecair seperti sup, jus dan minuman tanpa kafein adalah yang terbaik di kalangan kategori ini kerana selain dari air mereka juga mengisi badan anda dengan vitamin dan mineral penting yang lain.

2. Vitamin - C: Menurut penyelidik, Vitamin-C adalah salah satu yang paling berkuasa secara semula jadi yang sedia ada anti-histamin. Peranan antihistamin adalah untuk menghalang bekalan histamin. Histamin merupakan bahan kimia yang dibebaskan oleh badan manusia semasa reaksi alahan. Jadi, jika punca hidung tersumbat anda adalah alahan kemudian Vitamin-C adalah penawar terbaik untuk itu.

3. Hone dan Lime: Campuran suam madu dan limau boleh menyembuhkan hidung tersumbat. Untuk membuat ini - Tambah dua sudu besar madu dan 5-6 titik jus limau segar dalam segelas air suam luke. Minum penyelesaian ini pada waktu malam juga boleh menyembuhkan waktu malam kesesakan.

4. Wap Rawatan: Rawatan wap adalah salah satu cara yang terbaik untuk mengubati hidung tersumbat atau berair. Stim bercampur dengan air hidung tebal dengan itu penipisan ia. Untuk menggunakan kaedah ini - Ambil semangkuk air panas mendidih, menyimpan kepala anda ke atas mangkuk (tetapi perlu muka anda jarak yang selamat daripadanya). Tutup kepala dan mangkuk dengan tuala dan menyedut stim selama beberapa minit. Melakukan ini akan mengurangkan kesesakan anda dan akan membantu anda untuk berasa lebih baik.

5. Halia: Gula-kepingan kecil halia mentah juga boleh membuat anda berasa lebih baik. Halia adalah decongestant secara semula jadi yang sedia ada yang mempunyai sifat-sifat semula jadi unclogging hidung yang dipasang. Selain halia ini juga membantu dalam mengekalkan suhu badan yang berterusan.

Jadi, ini adalah remedi rumah semula jadi yang akan membantu anda untuk berurusan dengan hidung yang tersumbat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar